Gå til innhold

Misfornøyd med min Dell Vostro 1700

Oscar2107

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2.: Driver for skjermkortet er IKKE Dell's feil, dette er helt og holdent nVidia sitt issue, Dell har ikke modifiserte drivere til nVidia skjermkort, bare til dAAmit kort, det ble nå nylig (2 timer siden) sluppet nye beta drivere for samtlige Windows OS, se om du finner en mobil driver (dem merket med nVidia GO), kan være du må laste ned driveren merket 8400 (denne skal gjelde for 8400m, m-gt, 8600m og m-gt).

Vista 32bit beta driver: http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_163.69.html

Dette er mailen jeg fikk fra nvidia

Hello Oscar,

Thank you for contacting NVIDIA Customer Care.

I understand from your email, that you are getting the error message "The NVIDIA Setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit" while installing the driver version 163.44 on Windows Vista platform using GeForce 8600M graphics card.

The error message you are getting because the driver you are trying to install is compatible with Desktop graphics cards not for the Laptop graphics cards and I would like to inform you that the display drivers for notebook GPU's are custom made for the notebook make and model they are used in to support some of the hot plug n play features your notebook supports.

For this reason, the desktop Forceware display drivers which are available on our website will not work on your notebook. We are sorry, however you will have to either contact your Laptop manufacturer or you will need to visit the website of your laptop manufacturer for the display drivers of your notebook.

If your notebook manufacturer's display drivers are outdated and you require a newer display driver, you may try www.laptopvideo2go.com. This website hosts desktop display drivers which have been modified to install on a notebook. Please keep in mind that since these drivers do not contain any customizations for your notebook, they may not work as well as those provided by your laptop manufacturer nor does the maker of your laptop or NVIDIA support them.

NOTE: The drivers for the Laptops are provided by NVIDIA to the Laptop manufactures, who in turn test them and modify them as per their requirements and provide them directly to the Customers.

Please feel free to contact us, if you have any further questions.

Regards,

NVIDIA Customer Care.

Av å lese denne, så fikk jeg intrykk av at nvidia slipper ut drivere til sine grafikkkort, deretter er det dell sin oppgave å modifisere dem til å funke på min laptop. Eller har jeg misforstått?

9517431[/snapback]

Helt korrekt, det er laptop produsentene selv som nekter ATI og NVIDIA å

la oss laste ned driverne fra dem

Så du kan trygt ringe Dell å etterlyse driverne til skjermkortet da det er de som har ansvaret her.

Lenke til kommentar

Har sittet og lest litt her og ser at det ikke lønner seg med 1900x1200 opløsning for spill.. Greit nok det, men hvordan blir det visst du kobler til en ekstern skjerm, f.eks en LCD-tv med 1366x768 oppløsning?? Blir det noen problemer her? Jeg tenker da på om bildet blir uklart der viss du skal spille\se på film...

Lenke til kommentar
Har sittet og lest litt her og ser at det ikke lønner seg med 1900x1200 opløsning for spill.. Greit nok det, men hvordan blir det visst du kobler til en ekstern skjerm, f.eks en LCD-tv med 1366x768 oppløsning?? Blir det noen problemer her? Jeg tenker da på om bildet blir uklart der viss du skal spille\se på film...

9521216[/snapback]

TV'en skalerer bilde til å få "plass" på tv skjermen.

Aller helst vil bør man ha 1:1 ratio når man driver slikt (dvs, fortelle 3d kortet at det skal tegne ting på 1366x768 oppløsning).

Min tv har såpass bra oppskaleringshardware at det ikke er noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...