Gå til innhold

Misfornøyd med min Dell Vostro 1700

Oscar2107

Anbefalte innlegg

Det du sier "Hvorfor tok du valget om 1900x1200" Det blir jo et litt dumt spørsmål. Du kan velge lavere oppløsning uansett, det at det er 1900x1200 skjerm betyr at det er max, eller har jeg mistfårståt? uansett så vil jeg anbefale at du bruker 1200x800 noe, det vil i allefall kjøre spillene smooth...

Som nevnt over ser du at bærbar kommer ikke i nærmeste fremtid/noen gang til å bli kraftigere enn en stasjonær. (hvis du ikke da tenker i nanoalderen etc) :p men det er noe annet.

Takk for meg, nå går jeg å legger meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det du sier "Hvorfor tok du valget om 1900x1200" Det blir jo et litt dumt spørsmål. Du kan velge lavere oppløsning uansett, det at det er 1900x1200 skjerm betyr at det er max, eller har jeg mistfårståt?

Å kjøre oppløsninger som ikke er native til din skjerm gir som oftes ganske uheldige resultater i fullscreen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Jeg kan til dels si meg enig med ostepopp, men på en annen side så burde jo dell komme med en opdatert driver etterhvert siden det er derfra vi laster ned driveren, og nvidia ikke driver med support for dette.

Jeg tipper at vista har skyld i at spillene dine går sakte. Jeg leste et sted at i SP1 til vista vil gjøre at minnebruk i spill vil gå ned betraktelig, det er vist en bug i vista som gjør at systemet bruker 1 gb minne eller noe sånt. i alle fall vista som har litt skyld.

At vinduer, internett etc ikke kommer opp så fort som du er vandt til er også vista sin feil. Jeg kan komme med et godt eksempel. Jeg har en CL56 med 1,7 Ghz pentium m, 1024 mb minne og et radeon 9700 grafikkort. Og med denne PC-en med xp sp2 så kommer alle vinduene fram på 1-2-3, samme med explorer. Vista er et system som burde vært i beta testing stadiet enda spør du meg.. Så hvis du vil ha kjapphet fremfor visuelt eyecandy velger du xp på maskinen..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Det du sier "Hvorfor tok du valget om 1900x1200" Det blir jo et litt dumt spørsmål. Du kan velge lavere oppløsning uansett, det at det er 1900x1200 skjerm betyr at det er max, eller har jeg mistfårståt?

Å kjøre oppløsninger som ikke er native til din skjerm gir som oftes ganske uheldige resultater i fullscreen :)

9509492[/snapback]

Nettopp, derfor valgte jeg en 15" skjerm med native 1400 x 900. Det er mer en stort nok, og det er nesten i overkant stort hvis man skal spille med den, men jeg bruker den en del til desktop også. Hadde jeg derimot brukt den bærbare til 90% spilling hadde jeg valgt den laveste oppløsningen heller..

Lenke til kommentar
SÅ! Jeg får min bærbare på onsdag med 1900x1200 (fordi jeg skal se TV i HD) vil det si at det kommer til å "Suge" å spille på 800x600 eller 1200x800 eller 1400 x 900? HJELP hva skal jeg gjøre! svar fort pls!

9509569[/snapback]

Det kommer ikke til å suge, men det kommer til å bli styggere enn om skjermen var bygget til denne oppløsningen, om du ikke kjører windowed mode.

Dette kommer av at du må begynne å skalere bildet til oppløsningen hvis du vil ha fullscreen og lavere oppløsning enn skjermen er. Litt AA kan nok hjelpe en del på det inntrykket men ikke helt..

(PS: alt som er 720p og høyere er "HD")

Edit:

PPS: Siden du har bestilt tin bærbare (regner med på nett) så kan du benytte deg av angrefristloven om den ikke tilfredstiller deg.

Personlig så ser jeg fint lite vitsen med 1900x1200 oppløsning til film med mindre du virkelig er AV freak, men da hadde jeg brukt en god slump penger på tv istedet. 720p er jo som sagt HD, og mer enn pent nok i mine øyne. (Dette blir jo selføgelig fra person til person)

Endret av OstepopErGodt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Nei, pc'e vil ikke yte noe dårligere i 800 x 600 enn de andre typer skjermer, men spillet vil ikke bli like pent å se på, fordi 800 x 600 er ikke din native størrelse..

Altså, skjermen din vil vise spillene penest i 1900x1200 fordi dette er din native str.

Min native er 1400x900, og vil vise spillene best i denne str.

Dette gjelder forøvrig ikke bare spill, men med vanlig nett surfing. En bærbar pc vil alltid være best i sin native str, hvis ikke vil alt bli utydelig og stygt.

Lenke til kommentar

Hva er AA? (unnskyld har at jeg ikke fatter det) Takk, jeg spiller jo mye CS og sånt, tror du den kan kjøre det på 1900x1200? hadde vært litt bra, men er spillet dårlig nok til å bli kjørt nogenlunde bra på det? 60fps + mener jeg da (vanlig counterstrike vi snakker om)

Lenke til kommentar
SÅ! Jeg får min bærbare på onsdag med 1900x1200 (fordi jeg skal se TV i HD) vil det si at det kommer til å "Suge" å spille på 800x600 eller 1200x800 eller 1400 x 900? HJELP hva skal jeg gjøre! svar fort pls!

9509569[/snapback]

en i allefall.. INGEN AV DE NYERE SPILL DRAS PÅ 1900x1200! fikk sagt det jippi! (ikke ondt ment eller noe men fikk bare lyst)

Hva mener du egentlig? Bærbare skjermer er generelt dårligere i non-native oppløsninger enn stasjonære vanlige skjermer, men det går jo an.. blir litt blurry, men greit nok. Selv har jeg 1440x900 på min 17" og synes det er helt perfekt både for spilling, kontorarbeid etc.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Trådstarter har tydeligvis hatt en del problemer når det gjelder denne bærbaren...

Men det er vel helt trygt for meg som har bestilt Inspiron 1520? Kommer antagelig ikke til å skje noe feil eller noe?

9509639[/snapback]

Inspirion on vostro er egentlig to like PC-er, bare to forskjellige prislapper, og forskjellig skall. Trådstarter har problemer fordi han bruker vista. Mest vista sin feil, ikke dell spør du meg. Jeg syns vista er ok, men det burde vært i betafase enda, det er rett og slett litt for uferdig.

Lenke til kommentar
Hva er AA? (unnskyld har at jeg ikke fatter det) Takk, jeg spiller jo mye CS og sånt, tror du den kan kjøre det på 1900x1200? hadde vært litt bra, men er spillet dårlig nok til å bli kjørt nogenlunde bra på det? 60fps + mener jeg da (vanlig counterstrike vi snakker om)

9509618[/snapback]

AA er antialiasing. Altså fjerning av kantlinjer.

CS:S begynner jo å dra på årene, jeg aner ikke hva slags skjermkort laptopen din kommer til å ha, og jeg aner ikke hva CS:S krever, men burde vel gå greit.

Hvis ikke, så benytt deg av angrefrist loven og kjøp en pc med lavere oppløsning (hvis non-native oppløsninger blir for stygt)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Dessuten er jeg ikke opptatt av hvordan det ser ut i det hele tatt, jeg liker bare å skyte headshots:P (høres rart ut huh) Så lenge jeg kan se pixlene som danner hodet demmes er jeg fornøyd

9509644[/snapback]

Jeg tror ikke det burde være et problem. 1900x1200 er ikke en dårlig oppløsning. Men den gjør seg absolutt best til alt utenom spill. Så da spørs det om du bruker PC-en mest til spill og hva du prioriterer mest.

BTW, med AA mente han vel AntiAlising eller hva det nå heter..

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar

(unnskyld alt non-topic)

Jeg får Vostro 1700, 8600GT 2gb ram, 2.2Ghz T7500.

Håper virkelig den klarer det....

Vil angrefristen virke fra jeg får varen eller bestiller :p

Enn hvis dell er treig å sende meg en ny eske som den skal returneres inn i? Vil den gjelde fra jeg ringer å ber om å benytte angrerett?

Endret av brage_sk
Lenke til kommentar
(unnskyld alt non-topic)

Jeg får Vostro 1700, 8600GT 2gb ram, 2.2Ghz T7500.

Håper virkelig den klarer det....

Vil angrefristen virke fra jeg får varen eller bestiller :p

Enn hvis dell er treig å sende meg en ny eske som den skal returneres inn i? Vil den gjelde fra jeg ringer å ber om å benytte angrerett?

9509686[/snapback]

Burde kjøre CS:S helt fin på 1900x1200 (ren tipping fra min side, da jeg ikke spiller CS:S)

Angrefristen gjelder fra du får produktet. Videre så er det ikke dells ansvar å sende deg en ekse for å returnere den, det er ditt problem.

Lenke til kommentar
Så hvis posten er forsinket så er det min feil at den ikke er innenfor de 14 obligatoriske dagene?!

9509731[/snapback]

Nå gidder jeg ikke å sjekke lovdata, men mener å huske at forsinkelser som du selv ikke kan forutse /(ikke har skyld i) ikke teller på slike frister. Om posten er forsinket, så er det ikke din feil.

Gjør ihvertfall ikke det når det gjelder de fleste andre lover og regler vi har i dette landet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...