Gå til innhold

Irriterende CDON: pris forskjeller

Anbefalte innlegg

Når jeg handler ting på nettet i Norge, så bruker jeg som regel CDON. De har gode priser, er greit kjappe og bra utvalg (eneste minus er nok svenske cover)

Men det er en ting som irriterer veldig.

Fikk nettopp spillet "Colin McRae: Dirt" til PS3 i posten. Når jeg bestilte det så kostet det 599,-. Dette var 2-3 måneder siden. I dag så selger de spillet for 569,-.

Har nevnt det for de før også, og de sier de ikke har muligheter til å justere priser på forhåndsbestillinger.

Rart at de ikke greier det alle andre gjør, Amazon, Play osv. Fra du bestiller til varen blir sendt, så får man den til den billigste prisen som var i perioden, selv om prisen synker eller stiger.

Ikke det at 30 kroner er så utrolig mye, men det er prinsippet. Var borti det en gang før, med "Gladiator" 3-disk Director's Cut DVD-en. Da fikk jeg heldigvis avbestilt i tide, og kjøpte den ett annet sted.

Noen som har tips om andre "norske" nettbutikker med like vidt spekter av ting som CDON har?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble prisen satt ned til 569 kr FØR din ble sendt til deg?

Så er det irriterende....og til dels litt kjip holdning.

Eller hadde du fått produktet og så oppdaget du at litt etterpå så ble prisen satt ned?

Så virker du litt sytete og lager en sak ut av ingenting. Ting går ned i pris over tid. Sånn er det bare...at du bestilte før produktet var lansert og viste du betalte topp pris er jo ingen sin skyld enn din egen.

AKIRA

Lenke til kommentar

Jeg lager ingen sak av ingenting.

Spillet ble sendt Torsdag. Det er vel ett par uker siden jeg sist sjekket om det var kommet en utgivelses dato.

Har ikke tenkt å klage til CDON på dette, for det har jeg gjort før. Da jeg hadde en film i bestilling, så at den var satt ned i pris lenge før den skulle bli sendt. Fikk avbestilt heldigvis.

Syntes det bare er synd at de ikke har systemer slik som hauger av andre nettbutikker har, som gir kunden billigste pris fra man bestiller til pakken er sendt.

Det samme så jeg også på en fjernkontroll til PS3 som jeg hadde i bestilling, satt ned med usslige 9 kroner. Men avbestilte fordi jeg fant en annen ett annet sted, som vil funke mye bedre for meg. (Denne har jeg faktisk hatt i bestilling siden PS3 ble sluppet, med det er produsenten som ikke har kommet med den enda)

EDIT:

Sjekket mailene jeg hadde med CDON vedrørende den filmen, det var "Kingdom of Heaven" og ikke "Gladiator" som jeg sa. Svaret jeg da fikk var: "Beklager vi kan ikke endre prisen i en ordre". Fikk etter en klage mail til, svar at jeg kunne få en rabattkode på 30,- som var pris forskjellen. Original pris var 279,-. Avbestilte i stedet og kjøpte den fra Deepdiscount i stedet for 190,-

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Men du svarte ikke i klartekst. Om spillet ble sendt Torsdag så anner ingen her på forumet når spillet ble satt ned med 30 kr.

Ble spillet sendt før eller etter prisen ble satt ned? Ble prisen satt ned etter at spillet var sendt har du jo ikke noe sak. De ventet jo ikke med å sende akkurat DIN kopi før de satte ned prisen.

Fikk du tilsendt spillet ETTER at prisen var satt ned og du kunne feks ha avbestilt orderen og kjøpt det 30 kr billigere så har du ett poeng.

AKIRA

Lenke til kommentar

Jeg sa jo at sist jeg sjekket var for ett par uker siden, da var det samme pris. Om den var satt ned torsdag 1 minutt etter den ble sendt eller ikke har jeg ikke peiling på, og har ingen planer om å klage til CDON heller.

Hadde jeg sett at prisen var satt ned med 30,-, avbestilt for å få ny pris, så bestilt igjen, slik jeg ville ha måtte gjort det. Så ville jeg uansett kun ha spart 1 krone. Fordi da ville jeg fått porto på spillet, som hos CDON er 29,-. Bestilte spillet sammen med andre varer for lenge siden for å slippe porto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...