Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

HP-tastatur og data på avveie - hva med andre leverandører?

Anbefalte innlegg

I dag igjen står det igjen om de trådløse HP-tastaturene som er utstyrt med så kraftig sender at folk innen en radius av 70 meter og mer(!) kan ta inn signalene (dagbladet.no)

Mannen det gjelder "fikk beskjed fra HP om at et annet alternativ var å «ikke skrive noe sensitivt". Hørt på maken?Sensitivt? Alt vi sier og skriver er i en forstand sensitivt, i og med at vi ønsker å kontrollere hva vi sier og uttrykker til hvem. Bruken av ordet sensitivt virker omtrent mistenkeliggjørende, har HP hørt om noe som kalles privatliv eller personvern for den saks skyld? Dette produktet må jo kåres til årets søppelprodukt. Forøvrig finnes det lignende produkter når det gjelder andre ting enn data. For eksempel, hvis naboen har trådløs telefon av en viss type, og du har trådløse hodetelefoner, risikerer du å ta inn naboens samtaler...

Noen som kjenner til teknologien andre leverandører bruker? Har selv Logitech. Har ikke noe tro på at de signalene når så langt (de er heller ikke opppgitt til å kunne nå 20 meter som HPs (like greit, jeg er sjelden i en situasjon der jeg trenger å skrive til skjermen når jeg befinner meg 20 meter unna).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med Logitech er det nok å legge mobiltelefonen (I standby) mellom mus/tastaur og mottakerboksen, og vips ingen kommunikasjon. Selv har jeg limt mottakeren med dobbelsidig tape under bordet og musematta. I Stua greier jeg å styre multimediamaskinen med mus fra salongbordet.... :D

Hva med HP problemet? Nå har de fått en sjanse til å rette opp dette. Gå å kjøp deg et tisvarende oppsett fra en annen leverandør. Så sender du føgebrev, HP tastaturet og musa til HP sammen med regninga på det nye tastaturet og musa. Send samtidig kopi av følgebrevet til Forbrukerrådet. HP bør da kreditere deg for det nye utstyret.

Vil du være trygg, så bruker du tastatur med ledning :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...