Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Antec P182 vs. Lian Li PC7ASCAND-V3

Anbefalte innlegg

Ser ut som om disse kabinettene er populære for tiden og hører gjerne fra noen som har begge, eller et av dem.

Planlegger å bygge en gamer PC som jeg ikke kommer til å klokke så mye. Lurer på hvilket som kan passe best. Hvilket har best plass inni og har best kjøleegenskaper? Enklest å bygge i/modde? Hvilket kabinett går av med seieren? You decide.

Let the fight begin! :thumbup:

Ps:

For ordens skyld, jeg tenker å stappe følgende HW inn:

Asus P5K Deluxe

Club3D Geforce 8800 GTX 768MB

Corsair HX620W

GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB

Intel Core 2 Duo E6850

Samsung SH-S183A

Seagate Barracuda 7200.10 500 GB

Zalman CNPS9700 NT

*edit: byttet ut disker

Endret av Sirius_123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir trangt inni det lian li kabinettet.. Har selv en Zalman 9700, hører den lett gjennom de tynne veggene.. :hrm:

Ville sett litt bedre på Antec kabinettet.. Eller et annet for den saks skyld..

Xobin, du har Antec 182 ser jeg. (siggen) er det noe minus med det siden du ville valgt Lian li? :ermm:

Endret av Butthead600
Lenke til kommentar

Jeg kan si at jeg har Antec P180(identisk med P182) og jeg er svært fornøyd ihvertfall. Alt av lyd kommer kun ut vifte-hull. Selve kabinettet er svært godt støydempet. :)

Kan også nevne at mange har fått problemer med Asus P5K Deluxe og Samsung-disker. Diskkontrolleren på hovedkortet og chippen i harddisken går visst ikke helt overens. Du kan lese mer om dette i P5K-tråden i kategorien Hovedkort. ;)

Seagate Barracuda 7200.10 er gode disker som skal fungere på P5K, men somsagt så bør du lese litt mer om det. Har ikke P5K selv, så derfor blir det litt vanskelig å si noe om problemet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har P182 med lignende hardware (P5K-E, Q6600, 2x1GB Ballistix 6400, HX520, 2x Seagate Barracuda 7200.10 320GB) og er stort sett fornøyd, særlig med støydempingen. De støydempende festene for HDDer fungerer meget bra. Ryddig/usynlig kabelføring er en lek pga mellomrommet mellom HK og høyre sidepanel.

Synes ikke originalviftene er særlig støyende på laveste hastighet, men luftgjennomstrømningen hemmes av støvfiltrene og de små dørene foran dem i fronten, samt av den store frontdøren. Får 5-6 grader lavere CPU-temp ved å åpne dørene og fjerne filtrene. Har fjernet vifta foran PSU, den behøves ikke og det blir ganske knotete å plugge inn/ut de modulære kablene på HX620 med vifta på plass.

Montering av CPU-kjøler på HK inni kabinettet var også litt knotete, det er trangt over toppen av HK siden PSUen et flyttet til bunnen.

Ingen flere negative erfaringer.

Kan også bekrefte at Barracuda 7200.10 funker på P5K.

Lenke til kommentar

Lian li er aluskrammel i forhold til P182.

Hovedforskjellen mellom disse kabinettene er igrunn hva som er fokus i design.. lian li er lette kabinetter, antec Performance One-serien er støydempa kabinetter som også ser rimelig bra ut.

I mine øyne er det ikke noe valg her, P182 for alle penga.

Lenke til kommentar

Har bygd PC-er med både det Lian Li kabinettet og Antec P180.

Erfaringene er at det faktisk er rimelig trangt å bygge inne i et p180, MEN det er mye mer lydisolert enn Lian Li. Synes også den svarte versjonen av Antec kabinettet ser veldig bra ut. Lian Li hadde faktisk overraskende god plass inne i kabinettet, men det bråker pga den tynne pinglete byggekvaliteten.

Mitt råd: Antec for alle pengene.

Lenke til kommentar

har både antec 182 og lian li p7cscand-v3

og er helt klart mest fornøyd med antec kabinettet

mye bedre støydemping og er utrolig lett å få det ryddig pga kabel føring bak hk + eget lite rom for psu

lian li kabinettet skrangler en del pga tynne alu dørene

Lenke til kommentar
Ah, så du får ikke festa den til HK. Så kjipt... Ser ut til at det blir en Thermalright Ultra120Extreme da. Forresten noen som har dette oppsettet på ASUS P5K og vet at det sitter?

Bør kanskje spørre om dette i HK/Kjøler trådene...

9607505[/snapback]

Ja, den sitter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...