Gå til innhold

Noen tips til 3d-animasjons programmer?


Anbefalte innlegg

zbrush er et fantastisk program, og jeg bruker det mye selv. Men det er i stor grad ubrukelig for real-time modeller (som til spill) og er heller ikke egnet til å lage figurer fra scratch. (pga topologi og deformasjon.) Den vanlige workflowen i industrien nåtildags er å lage en base i f. eks. 3dstudio max, for så å lage en høypoly versjon i zbrush, til generering av displacement/normal maps.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker 3D Studio Max til å lage animasjoner,

men foretrekker å lage modellene i Inventor da jeg synes 3D Studio er håpløst å tegne i.

Fungerer kanonbra, ettersom begge er laget av Autodesk og modellene kan dras rett over fra Inventor til 3D Studio, såfremt du har nye versjoner av begge programmene.

Du kan få filer fra Inventor til eldre versjoner av 3D Studio også, men da er det lange kjedelige omveier å gå og du må ha AutoCad i tillegg (Det er vertfall sånn jeg har gjordt det, mulig det finnes andre måter også)

Ulempen her er jo at det er to nye programmer å lære seg med mindre du har vært borti 3D-modellering / animering før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...