Beregorn Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Heisann! Litt usikker på om dette var riktig forum å poste dette, men men Er det noen som har tips på 3D-animasjons programmer? gjerne nybegynner vennlige Gratis programmer skader vel heller ikke for en nybegynner? Om du har noen generelle tips til meg så hadde jeg også satt pris på det. Skal i første omgang fokusere på 3D modeller (trenger ikke å bevege seg så veldig mye, enda ) Hadde vært fint om du også kan poste en link til programmet Lenke til kommentar
zeox Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Maya er et fint program som mange proffesjonelle bruker. Du får og en fullt fungerende Personal Learning Edition på siden dems. Ganske vanskelig å sette seg inn i, men når du lærer deg hvordan det hele funker er det en drøm å bruke. Finnes noen tutorials på 3dbuzz.com, men de fleste av de er ganske utdaterte. PLE finner du her: http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index...3112&id=7639525 EDIT: anbefaler deg egentlig å teste ut det meste som er der ute. Det er per def. ingen programmer som er "best", så det beste vil være å finne seg et program man er komfortabel med. Jeg nevner i fleng: 3DStudio Max, Blender, Lightwave (kanskje noe utdatert, usikker), Softimage|XSI osv.. Hvis du er ny, ikke forvent å lage en utrolig modell med en gang. 3d krever øving, øving og enda mer øving. Lykke til! Endret 15. september 2007 av zeox Lenke til kommentar
Beregorn Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 Takk for et raskt svar Skal bli morsomt å komme i gang med dette Tenkte jeg også skulle ta en titt på LUA etterhvert, men får vel ta en ting av gangen, hehe. Rom ble som kjent ikke bygget på en dag Lenke til kommentar
zeox Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) 3d verdenen er tung, men ufattelig morsom når du først har forstått hvordan det hele funker. Det er og mange fine forumer der ute på nettet, blant annet CGtalk, 3dhue (norsk)og ikke minst storedyret.com. masse fin info der. Edit: en fin tutorial side som jeg glemte helt, er 3d-palace. Massevis av gode tutorials der Endret 15. september 2007 av zeox Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Som sagt er Maya et veldig bra program, og det er det jeg bruker mest når jeg lager 3D modeller. Jeg bruker også Mudbox og 3DStudioMax, men de brukes bare til tweaking osv av modeller jeg har laget i Maya =) Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Blender er et veldig kraftig og avansert 3D program.. og i tillegg er det gratis Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Cinema 4D er vel ganske "in" for tiden blant grafiske designere. Det kan være verdt å sjekke ut. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Blender er et gratis alternativ der du ikke trenger å bli hardbarket pirtat for å lage 3d modeller. Blender er det raskeste programmet å modelere i. Det forgegår mye med tastatur snarveier, men nå man først lærer seg disse så er programmet en herlig opplevelse. Blender har også et stort community der man kan utveksle ideer, tutorials og annet snacks. Lenke til kommentar
zeox Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Blender er et gratis alternativ der du ikke trenger å bli hardbarket pirtat for å lage 3d modeller.9504845[/snapback] Du trenger heller ikke være hardbarket pirat for å bruke Maya, siden PLE er en fullt fungerende gratisversjon. Kanskje litt irriterende med vannmerkingen etterhvert. Har ingen erfaring med blender selv, men vet om mange som bruker det og liker det veldig godt. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Animation master er enkelt og bra, det er litt mer modellering enn rendering. Og det finnes masse toutoritals! Maya er veldig vanskelig men du får et vakkert resultat! Lenke til kommentar
visningsnavn2 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Cinema 4D er vel ganske "in" for tiden blant grafiske designere. Det kan være verdt å sjekke ut. 9504805[/snapback] Går for å være det mest 'brukervennelige' programmet blant de mange som finnes. Jeg bruker det selv og har ingen problemer, selv om jeg ikke har kunstnerisk talent. 3dmax og maya er jeg litt skeptisk til. Grunnet Autodesk 3dsmax og Autodesk Maya, og i tilleg Autodesk Mudbox. Det må vel være såpass populært for en grunn også. Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Har selv svært liten erfaring innen 3D, men har lagt merke til at brukermassen til Cinema 4D har vokst betraktelig den siste tiden. I tillegg bruker store grafiske magasiner som Computer Arts konsekvent Cinema 4D i 3D-tutorials. Vil heller ikke slakte Autodesk sine programmer, det er vel de som er aller mest utbredt, og det er sannsynligvis en grunn til det Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Har selv svært liten erfaring innen 3D, men har lagt merke til at brukermassen til Cinema 4D har vokst betraktelig den siste tiden. I tillegg bruker store grafiske magasiner som Computer Arts konsekvent Cinema 4D i 3D-tutorials. Vil heller ikke slakte Autodesk sine programmer, det er vel de som er aller mest utbredt, og det er sannsynligvis en grunn til det 9589392[/snapback] Pixar bruker Maya, og jeg gjør det (yarr!..). Maya er veldig vanskelig for de som ikke har grunnleggende kunnskaper innen 3d-modellering/animering! Som sagt så burde man begynne med animation master, ingen super-rendering, men nesten idiotisk lett.... Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Jeg bruker også Maya (yarr!) Maya var det første programmet jeg begynte med innen 3D og gikk veldig kjapt før jeg ble veldig god i det, så lærekurven er ikke så veldig høy om man faktisk prøver å sette seg inn i det. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Ja jeg bruker også maya (yarr...?) og det er også det første jeg begynte i, jeg kan en god del nå, men nye burde skaffe noen tutorials, jeg kan anbefale en av de gratis tutorialsa, eller noen fra "Digital Tutors" og "Gnomon Workshop(?)" de er ganske bra! Lenke til kommentar
Lettmel Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg har brukt Cinema4d det meste av tiden jeg har holdt på, kan ha noe med at det var det første jeg satte meg ordentlig inn i. De jeg har prøvd ut er vel: Blender (Burde ha basic 3dkunnskaper for å få til dette) 3DStudio Max (Ikke så vanskelig, og gode resultater, men kan virke litt overveldende) Sketchup ( Vetikke hva man skal si om det) Samt at jeg har lekt litt med Modo hos en kamerat. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Skaff deg Z-brush 3 det er det beste på markedet for å lage organsike former. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Zbrush er jo 2.5D ikke 3D xD det sier de på DIgital Tutors og Gnomon Workshop (A) Men det anbefales sterkt og! Endret 11. oktober 2007 av Kimelimm Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Z-Brush er 3D og 2.5D, man kan velge. Man kan rotere og vend og gjøre hva du vil med en 3D model i Z-Brush,man kan exporte den til 3D Max til å med til photoshop kan man exportere den og få den i 3D. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå