Gå til innhold

lav MHz på corsair

vectra94turbo

Anbefalte innlegg

har litt problemmer med og få opp hastigheten på minnet mitt...har 2 stk Corsair CM3X1024-1333C9 1 Gb DDR3-1066 DDR3 SDRAM (7-7-7-20 @ 533 MHz) (6-6-6-18 @ 457 MHz)

samme hvordan jeg enderer på cas og ras ras precharge tras så skjer det ikke en dritt forskjell viser 457mhz i cpu uannset :mad:

disse skal jo være gode for det dobbelte minst!!

har foresten et p5k3 delux og E6850 så er det sagt.

kan jo få grått hår av mindere. ;)

edit: er klokka til 4,0MHz foresten og er stabil i orthos i HELE 5sek he he

tenkt det kunne hjelpe en god del og få opp hastigheten på minnet :roll:

Endret av vectra94turbo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minnehastigheten bestemmes av FSB (ca. 444 MHz i ditt tilfelle, eller effektivt 1777 MT/s) og minnedivideren. Hvis du skal ha høyere minnehastighet så hjelper det ikke å bare skru på timingsene (CAS, RAS osv.), men du må også ha enten høyere FSB eller høyere minnedivider (og de stilles ikke automatisk).

CPU-Z rapporterer grunnhastigheten til minnet, så når det står 457 MHz i CPU-Z, så kjører minnet på 2*457= 914 MT/s. Det er ikke så fryktelig langt fra 1066 MT/s, som er offisiell maks. Eller er det 1333 MT/s som er maks? (I produktnavnet du har skrevet står det både 1066 og 1333)

Hva står FSB:DRAM i CPU-Z på? Og hvilken FSB rapporterer den?

Lenke til kommentar
Minnehastigheten bestemmes av FSB (ca. 444 MHz i ditt tilfelle, eller effektivt 1777 MT/s) og minnedivideren. Hvis du skal ha høyere minnehastighet så hjelper det ikke å bare skru på timingsene (CAS, RAS osv.), men du må også ha enten høyere FSB eller høyere minnedivider (og de stilles ikke automatisk).

CPU-Z rapporterer grunnhastigheten til minnet, så når det står 457 MHz i CPU-Z, så kjører minnet på 2*457= 914 MT/s. Det er ikke så fryktelig langt fra 1066 MT/s, som er offisiell maks. Eller er det 1333 MT/s som er maks? (I produktnavnet du har skrevet står det både 1066 og 1333)

Hva står FSB:DRAM i CPU-Z på? Og hvilken FSB rapporterer den?

9503321[/snapback]

slenger opp et bilde her av innstillingene så langt,ang det som jeg har skrivi om produkt navnet så kjøpte jeg disse på komplett for 3200kr og de lå under kategorien 1300Mhz . :hmm: er jaggu mye og huske på.mulig jeg har fått feil minne?

fsb dram står vel till 1:1 trur jeg

post-134304-1189951078_thumb.jpg

Endret av vectra94turbo
Lenke til kommentar

Minnet ditt kjører på 2*445 MHz = 890 MT/s. For å få det til å kjøre raskere må du justere minnedivideren (FSB:RAM) i BIOS. F.eks 3:4 (593 MHz = 1186 MT/s) eller 2:3 (667,5 MHz = 1333 MT/s). Veldig enkel matematikk. :)

Men å skru opp minnehastigheten vil nok ikke hjelpe på stabiliteten. Heller stikk motsatt hvis du går for langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...