Backflipp Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Hei Er det skadelig å ta bærbare PC-er gjennom sikkerhetskontrollen på flyplasser? Skal ut å fly snart og tenkte å ta min bærbare med... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Hei Er det skadelig å ta bærbare PC-er gjennom sikkerhetskontrollen på flyplasser? Skal ut å fly snart og tenkte å ta min bærbare med... 9503018[/snapback] Tenker du på radioaktiv-stråling? Nei, det er ikke farlig (du kan også kreve erstatning hvis noe skulle skje) Men å gå med en løs, synlig bærbar pc på terminalen er veldig risikofyllt! Lenke til kommentar
maets Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Det tviler jeg særdeles sterkt på at det er skadelig. Har sett mange med laptoper på fly, og det er jo eneste måte hvis du ikke har noe annet en håndbagasje. Den strålingen PC-en gjennomgår er ikke skadelig for slike gjennstander, uansett så er den igjennom på ca. 5 sec. Men du ser selv. Vil du heller putte den i kofferten som blir slengt og kastet rundt inn og ut av fly og opp på baggasjebåndet? Endret 15. september 2007 av maets Lenke til kommentar
Backflipp Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 Okey, får ta sjansen å håpe på at det går bra da Lenke til kommentar
neb Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 For å si det sånn; Vi er omringet av stråling, røntgen og ir kontinuelig.. Skadlig for laptopen din? Det er nok farligere for deg enn maskina.. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Det skjer ingenting med PC-en. Har selv gått gjennom sikkerhetskontrollen med pc flere ganger. Absolutt ingen problemer. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Det skjer ingenting med PC-en. Har selv gått gjennom sikkerhetskontrollen med pc flere ganger. Absolutt ingen problemer. 9503127[/snapback] Helt korrekt, gjennomlysningsystemene er konstruert slik at de ikke skader elektronikk. Og det er ikke få tusen laptopper som sendes gjennom maskinene på Oslo Lufthavn hver dag, og jeg har sett laptopper som sikkert har vært gjennom systemet hundrevis av ganger i sin levetid. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Bare husk å ha PC-en lett tilgjengelig og ikke pakk den godt ned. For den må pakkes opp og legges i de plastboksene de har. Lenke til kommentar
geokri Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 jobb laptoppen min går gjennom gjennomlysningsmaskiner på flyplasser mange ganger i uken, aldri skjedd noe med den. Så du har ikke noe å bekymre deg for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå