Camper_killer Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) I helvette Camper_killer, er du så desperat å forsvare Halo at du synker ned på det nivået med å plukke spillet fra værandre og tror du motbeviser punkt på punkt på punkt? Idiot, jeg prøver bare å påvise at Bioshock ikke er verdt hypen. Halo spillene er ivertfall verdt 9/10 i karaktert, Bioshock bør slite på rundt 7/10. Høres ut som du har spillet Festers Quest nesten, et dritt spill som The angry videogame nerd perfekt oppsummerer i et ord. Ass. Det er et pek og klikk spill jeg prater om, men så feil kan du ta.... Vurdert å sett på hva det er spillet bygger på som grunnstein? Dette er ikke et galt vitenskaplaberatorium, eller andre gale ting. Dette er et utopia i oppløsning. Det perfekt samfunnet ødelagt av mennesket selv. Hva skulle de ha da, kolosser og monster? De bruker menneskene som påstått skulle bo der, bare at de er forvrid på alle mulige måter takket være tukling med gener, og grådighet. Er vel ikker rart at de ligner på galninger, det er jo akkurat det de er. Vekstgenet er lett og forandre på, resultatet kan bli mennesker som er mange ganger større ved hjelp av å tukle med ett enkelt gen. Tror nok lett at F. eks mutanter kunne ha en logisk begrunning hvis de var med i spillet. Det er også merkelig at såpass mange mennesker fremdeles er i live i Rapture, og at absolutt alle untatt 2-3 stykker har blitt gale. Om du må bruke alle våpnene fordi det er lite ammo, vil jeg si at spillet er mindre gjennomtenk enn hva som er godt. Er en hårfin balanse der, hvor spillet lett kan vippe fra å være vanskelig med tilfredsstillende til å være vanskelig og frustrerende fordi skaperne har bestemt at istede for å ha vanskeligere fiender gir de deg bare mindre og setter opp antallet av fiender på skjermen. Plasmidene gir deg noen variasjons muligeter. F.eks lure en gjeng splicers inn i en dam med vann, og sette hele gjengen i støtsonen. Eller se om der er en flekk bensin du kan lure dem inn i og sette fyr på alle som en. Det er variasjon, du har mange muligheter til å ta knerten på galningene, og plasmidene åpner for at du kan gjøre dette. Du har ikke bare stål å leke med, du har stål, elektrisitet, flammer, fysikken og mange andre ting. Synes jeg det er gøy å gi dem støt eller brenne dem. Yup. Jeg liker en utfordring, og at spillet faktisk byr opp til at jeg skal bruke flere våpen. Bioshock gjør ikke det, spillet må være egnet for evneveike 7-åringer. Det er vann og olje nesten overalt i Rapture, så denne "variasjonen" din kan man gjenta 15 timer i strekk. Dritspennende. Is, elektrisitet, flammer osv. fiendene reagerer helt likt på det hver eneste gang. Faktisk så er ikke det spesielt stor variasjon. Fiendene dør helt likt og, samt at de respawner. I Fear var det alltid gøy å se kulehullene og hvordan fiendene døde, sånn er det ikke i Bioshock. Du kan velge å få 80 adam eller 200 adam. Redder du henne tror det var 3 ganger får du en kasse med 200 adam og noe stash tror jeg det var, eller drepe henne og få 200 adam vær gang. 440 adam eller 600 adam, hva skal du velge? Jaha? Jeg mener å huske at det var 120 Adam man fikk av å drepe. Hva trenger man det til uansett? Kan lett runde spillet på hard med bare isplasmiden. Det er jo som sagt et ordtak som sier "man får ikke mer morro enn man lager selv". Vel, i Bioshock så må man lage absolutt ALL morroen selv, noe som blir kjedelig i lengden. Da er du mer intersert i hjernedød skyteaction enn andre ting og da er ikke Bioshock noe for deg. Synes det er morsomt med variasjoner i et FPS da alle FPS per i dag følger den stereotypiske formelen at du skal komme deg fra A til Å i spillet og skyte alt innimellom. Ikke noe mer. For det er jo det Halo er, du springer, skyter, klarer brette. Neste brett er akkurat det samme. Og brettet etter der. Og det etter der. Så kommer kjempen og du tar den, og da er spillet ferdig. Du jamrer over variasjon men hyller et spill som er like variert som en politisk tale. Wuhu. Har jeg nevnt at favorittspillet mitt er Deus Ex, etterfulgt av Planescape: Torment, Zelda 1986 ED og Civilization 2? Bioshock variere ikke en dritt, og du motsier deg selv. I Bioshock SKAL du komme deg fra A til Å, man SKAL samle diverse gjenstander. Hvis du noen gang har brukt kartet så blinker det "GOAL" et eller annet sted der. I Bioshock så løper man, skyter man, bruker ubrukelig plasmids, HELT likt som i Halo. Unntaket er jo plasmidene da, men Halo tar fint igjen med kjøretøy og fetere våpen. Vært brett i Doom har et vist antall secrets som level designere programmerer inn i WAD filen. Så du vet at vært brett inneholder et vist antall secrets og at disse innholder litt stash som du kan gjøre nytte av. Og det er ikke mye variert i det du får siden det er få items som er noe brukbar i Doom. Armour shards og liv er noe av det nyttigste du får og da ammo men det er jo klart du trenger. Resten var ikke så nyttig, som f.eks berserk modden somv varte alt for kort. Hvis man feiger bak veggen som du tydeligvis gjør på Bioshock, så er det jo klart at berserk ikke hjelper, jeg tok alltid nytte av det jeg fant der. I Bioshock kan jeg ikke det, fordi der har jeg alltid fullt av alt. Eller hva med å finne en hemmelighet bare for å finne ut at du trenger å vasse gjennom 2 tonn farlig gjørme som tar bort all bonusen du fikk som foresten var mer health? Joda, Doom hadde slike idiotiske løsninger og. Det er jo det som er gøy! Hvem hadde trodd at du ikke ville fått en dritt av å gå gjennom all den skiten? I Bioshock er det ingen overraskelser. Bioshock tilby noe mer enn den standare formelen som alle FPS følger. Det er ikke hjernedød skyting hele veien for å redde en verden du egentlig driter i. Jeg er dritta lei av å redde andre i et spill, er det ikke Europa så er det menneskeheten. Hvem redder jeg i Bioshock? Rævva mi, og den er jeg fanatisk glad i og gjør hva som helst for å redde. Hvem bryr seg om menneskeheten i år 2200, rompa mi står i fare for jeg glemte å slå av ice plasmiden når jeg skulle tørke meg. Dam det er kaldt. I Bioshock skal man redde hovedpersonen.... Jeg veit ikke hvordan han ser ut, jeg veit ikke hvem han er. Jeg gir rett og slett faen i han og håper at han dør, men neida! Det går ikke takket være de jævla Vita-Chambers, jeg skal pines! Joda, det er hjernedød skyting gjennom hele spillet, jeg har ikke spilt et spill så lett som Bioshock i løpet av de 6 siste åra. Det spillet hekt faktisk Josefine et eller annet. Jeg vil heller redde verden med en macho fyr som gir faen, enn å redde ræva til en bøg som sitter fast i en kjip undervannsby. Jeg gir da faen i den, og han. * Ok, tror vi begge er på grensen til det fanatiske så muligens på tide å roe den ned nå :/ Endret 22. september 2007 av Camper_killer Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Stiller meg helt uforstående til at noen kan være så nedlatende ovenfor egenskapene til Bioshock når Halo 3 (aner ikke om du har spilt det eller ei enda) på de fleste samme punktene er langt "verre". Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Det må da gå an å si hva JEG mener som er årsaken til at Bioshock kjedet MEG, eller er det ikke lov å ytre meninger lenger..? Jeg var også konkret i uttalesene i motsetning til motsvaret ditt... 9546982[/snapback] Jeg skrev ikke til deg, jeg skrev til en viss person som skriver som om ting er fakta. Lenke til kommentar
Tomtruck Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Begge spillene er veldig gode, men hverken Bioshock eller Halo passer for alle. Noen liker den dystre spenningen i Bioshock og andre liker de store banene i Halo.Noen liker å spille helt alene i Bioshock og andre liker å spille med eller mot venner i Halo. Noen liker best å sloss mot monstre laget av mennesker og andre liker å sloss mot aliens. Jeg har kun prøvd demoen av Bioshock og bare betaen av Halo 3 Jeg synes det er litt merkelig å sammen ligne Bioshock og Halo, fordi de enesten tingene de to spillene har til felles er at de begge er FPS og fins til 360. 9546994[/snapback] Jeg vil også tro at de har det til felles at de begge er sabla gode. Bioshock har jeg spilt igjennom et par ganger nå, og det forsvarer absolutt karakteren 9/10. Halo 3 er en sikker vinner, det er jeg ikke i det minste tvil om... Lenke til kommentar
Camper_killer Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Stiller meg helt uforstående til at noen kan være så nedlatende ovenfor egenskapene til Bioshock når Halo 3 (aner ikke om du har spilt det eller ei enda) på de fleste samme punktene er langt "verre". 9547032[/snapback] Jeg sammenligna Bioshock med Halo 1 og 2, med håp om at Halo 3 kommer til å bli like bra. Jeg skrev ikke til deg, jeg skrev til en viss person som skriver som om ting er fakta. Sier han som kommer med bastante ubegrunnede setningenger som ikke noe sted hinter til at de er annet enn "fakta". Endret 22. september 2007 av Camper_killer Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 @Bear: Jeg synes sammenlikningen mellom Doom og Bioshock er særdeles relevant her og kan ikke forstå at Camper driter på leggen ved å sammenlikne med ett gammelt spill her. At "nyskapende" Bioshock bruker elementære gameplay elementer fra Doom-spillene er jo helt åpenbart. At dette er grisekjedelig gjør det ikke mindre relevant. I Doom løp man rundt og rundt på de samme stedene for å finne ett lass med røde, gule og blå nøkler(mulig noen grønne også). I Bioshock løper man rundt og rundt på de samme brettene for å finne div forskjellige saker der også. Missionet der man må hente 7flasker destillert vann 7 ettellerannet og 7 endanoe er premieeksempelet her. Enormt repetetivt og ren blåkopi av utdatert gameplay fra Doom-spillene. Jeg vet noen liker dette med å løpe rundt på det samme brettet ett lass med ganger for å finne div ting, men jeg synes det er ekstremt kjedelig i lengde. Ikke var det noe hjernetrim i Bioshock heller. Alle missions ble man jo ledet med en pil til der man skulle. Nevøen min på 3år(snart 4) klarte faktiske ett par av missionene, og det bør si det meste. Som nevnt forsvant all spenning i spillet også for min del når jeg forstod at det ikke var farlig å dø. Man våknet jo bare opp med alle våpen og litt liv igjen rett borti gata. Helt totalt idiotisk i ett "skummelt" spill. Jeg syntes ogsa at historien var særdeles platt og savnet virkelig cut-scenes i spillet. De moralske "valgene" var jo også bare patetiske. Var litt kjipt første gang man fant en lillesøster men etter hvert var de bare enda en ting som måtte gjøres på linje med den 243243spliceren eller 2232big daddyen. Mot slutten av spillet var det mer skummelt om noen ville gjøre innbrudd i leiligheten min enn om en big daddy skulle ta meg. Alt i alt endte Bioshock opp som en 8/10 for meg. Altså ett godt spill, men ikke i nærheten av å leve opp til all hypen for min del. JEg har her kun trukket frem det negative og jeg spilte som sagt 25timer her så noe morro var det jo. F.eks var det festlig å brenne spider-slicere når de var i taket. Men ett spill som var direkte kjedelig i de første 3-4timene og inneholder gameplayelementer direkte fra ett 14år gammelt spill fortjener ikke hypen i mine øyne. Halo3 derimot "vet" jeg at jeg vil digge multiplayeren på og derfor har spillet allerede slått bioshock for meg. En eventuell god opplevelse med singleplayer på Halo3 vil bare gjøre spillet enda bedre for min skyld. Ellers er jo hele denne tråden særdeles subjektiv. Jeg vet i hvert fall at jeg gleder meg stort til Halo3 dumper ned i postkassen min til uken, mens jeg mest sannsynlig ikke kommer til å kjøpe neste spill fra utviklerene av Bioshock. Det runder vel av saken for mitt vedkommende. All hypen til Bioshock gjorde at jeg rett og slett følte meg litt lurt når jeg faktisk fikk spilt spillet. Lenke til kommentar
LordShaft Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Halo3 derimot "vet" jeg at jeg vil digge multiplayeren på og derfor har spillet allerede slått bioshock for meg. En eventuell god opplevelse med singleplayer på Halo3 vil bare gjøre spillet enda bedre for min skyld. 9548409[/snapback] Kunne ikke blitt mere enig!! For min del kan det vise seg at SP delen i Halo3 vil være enda mere hypa enn Bioshock og like stor skuffelse. (jeg har ikke så veldig lang erfaring i halo universet og historien) At det bare blir nok en FPS shooter som er helt grei å spille gjennom. Men det faktum at det har den beste MP biten hittil, må kanskje se seg slått av COD4 etterhvert (for min del) gjør at jeg vet dette spillet ikke kommer til å skuffe på noen som helst måte!! Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 For å svar helt på topicen. Er Halo bedre enn Bioshock? Nei Er Bioshock bedre enn Halo? Nei Kan man konkludere med at det ene er bedre enn det andre? Nei Hvorfor? Smaken er som baken, den er delt. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Bioshock er et spill som du spiller 1-max3 ganger å blir helt blowout første gang du spillere det halo2/1 kan du spille om og om igjen på singelplayer men likevell er det ikke like bra som bioshock første gang du spiller det. Så jeg vil si halo 2/1 har mer varig singelplayer mens bioshock spiller du bare en gang men likevell er det helt fantastisk den ene gangen. Er noe sånt jeg tenker meg det kommer til å være i forhold til halo 3 at du ikke får den dere WooooW opplevelsen som du får med bioshock men likevell så kommer du til å spille halo 3 mer pga multiplayer co op osv. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Heilt enig i det du sier der carlgutt. 1 gang holder i massevis for meg i Bioshock pga. lengden og rett og slett den mektige opplevelsen. Selv om eg syns Halo2 singeplayeren var litt kjip i lengden så er det eit spill man lettere kjører igjennom for egen del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå