Anderspalm Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Hei jeg skal kjøpe meg en zepto znote 6224w. Det eneste som gjenstår å bestemme seg for er hvilken harddisk jeg skal velge. Det står mellom enten en samsung disk som går på 5200rpm, grunnet at jeg vet at de er ekstremt stille, eller en seagate 7200 rpm, jeg vet ikke noe om støynivået på denne men kanskje noen kan fortelle meg det? Det jeg egentlig lurte på er hva rpm'en gjør bedre/dårligere, er det fps i spill eller bare loadingen etc? Ville jeg merket forskjell på en 5400rpm og en 7200rpm? Jeg er virkerlig blank så alle svar vil være satt pris på. MvH Anders Lenke til kommentar
maets Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Ikke så stor forskjell! Windows loader kanskje noen sekunder raskere og litt raskere oppstart av programmer, men det er ikke akkurat en formidabel forskjell, men kanskje merkbar. Endret 15. september 2007 av maets Lenke til kommentar
magneman Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Tror Hard Discen har en del å si. Kanskje ikke midt under spilling, men når det kommer til loading, installering og slike ting, vil det gå mye fortere med 7200rpm disc. Søstra mi har en brukbar stasjonær, og den hadde vært ganske rask egentlig, men den har en 5400rpm hard disc som gjør den en del saktere. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Du kan lese denne artikkelen. Merk deg at det er snakk om en gammel 5400rpm disk,derfor er forskjellen så stor. Lenke til kommentar
magneman Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Du kan lese denne artikkelen.Merk deg at det er snakk om en gammel 5400rpm disk,derfor er forskjellen så stor. 9503547[/snapback] Ja er vel derfor. Går ikke an at dagens PC-er bruker så trege komponenter. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Det jeg egentlig lurte på er hva rpm'en gjør bedre/dårligere, er det fps i spill eller bare loadingen etc? Ville jeg merket forskjell på en 5400rpm og en 7200rpm? Noe større varmeutvilkling, en aning mer bråk og strømforbruk, sats heller på max minneutnyttelse. Ang. fps så er skjermkort og cpu mer avgjørende. Endret 15. september 2007 av Jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå