Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi 100/A6 noe og satse på? tips og erfaringer.

Mit

Anbefalte innlegg

Hei

Ja det er nå på tide med egen bil føler jeg, jeg har sett rundt på det meste og har vel egentlig bestemt meg for hva jeg vil ha. Først så jeg på Audi 90 Coupe men fikk høre at de som regel var ganske hardt kjørt.

Audi 100 ser også ut som en flott bil, jeg tenker selvfølgelig på C4en.

Jeg har hørt mange gode ord om rekke-femmern til audi som sitter i noen av disse bilene, det jeg er redd for er at de går litt dårlig, bilen er vel ikke blandt de letteste.

Ellers er det 2.6-literen og 2.8-literen men da får jeg V6eren og sansynligvis ikke den lyden ''alle'' går og skryter av, disse er vel spreke nok for meg men bensinforbruket går vel også opp en del (eller..?).

Jeg sitter kun med lærlinglønna mi og har et stykke til jobb så det kan fort bli for dyrt og jeg vil helt ikke bruke hele lønna på og komme meg fram og tilbake.

Ja en annen liten bil kunne nok vært et bedre valg økonomisk sett men jeg er av den kresne typen og må ha pent intereiør og et bruktbart ytre, her har Audi gjort det godt synes jeg. 4wd vil jeg også ha, dette skrumper inn alternativene ganske godt.

Jeg er villig til og gi 70-80 høvdinger for en og er litt redd for og kjøpe noe drit. Derfor trenger jeg noen tips fra ekspertene, hva bør jeg se etter, slitedeler og er de dyre i drift.

Hvordan er de og kjøre og hvor ligger bensinforbruket med de forskjellige motorene.

Hvor langt kan de gå? jeg ser mange som selges ligger godt oppe i km-stand, jeg kommer sansynligvis til og beholde den en stund om jeg er fornøyd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det forlanges mye av 70-80000 her syntes nå jeg og fine Audier Qautro er dyre i kjøp, deler og bruker mye suppe når de kommer med disse motorene du ønsker. Jeg vurderte Audi 100 selv og prøvde noen før jeg begynte å se på Volvo 850 2.5L med Aut, man sitter mye bedre, den er vel så god å kjøre, man får mye mer bil for pengene og den er mye rimligere å kjøre med samt delene er billige men man får ikke 4 hjulstrekk.Bilen burde i hvertfall vurderes og prøves og da tror jeg svaret gir seg selv.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Synd at Volvo`en er drittstøgg iforhold til C4 da :p

(vet det er smak å behag, men Volvo-eiere blir som oftest forbanna når man kritiserer bilene deres :p )

Audi 100 med 2,3 bensin eller 2,5 diesel er å anbefale :)

9504655[/snapback]

Jeg fatter ikke at du engang skriver dette og ordet "drittstøgg" tyder på at du er 13-14 år ellers hadde jeg virkelig søkt om å få skolepengene mine i retur.

Du får heller komme med råd og begrunn de i samme slengen i stedet for å skrive bare fjas :roll:

Jeg kjører ikke Volvo lenger men 850 er en veldig god bil og bør også passe trådstarter og jeg har faktisk kjørt de begge har du? Det er vel heller tvilsomt du har kjørt noe med 4 hjul i det hele tatt.

Du skriver at Volvo eiere blir forbannet når man kritiserer bilen/smaken deres men du er jo et klassisk eksempel på at de som liker Audi slett ikke er noe bedre " Audiodoffen " :tease:

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Hehe, drittstøgg er et dialekt - begrep kjære venn :)

Men kan godt skrive dritt stygg også, om du ser på det som bedre ;)

Hele poenget var å få en til å regare, og ja, det fikk jeg tydeligvis til :p

Er faktisk langt ifra Audi fan, men har hatt en Audi 100 94 modell, så vet hva jeg snakker om :)

Hehe, bra det er noe du tror da og ikke vet :)

Kan si noe fint om en modell selv om jeg ikke liker merket :)

Lenke til kommentar

Såså gutter. Takk for tipset, Jada-jada men Volvo 850, nei ellers takk. Jeg har prøvd en ja og kvalitetsfølelsen var ikke til stede, både innsiden og utsiden ser rett og slett ikke ut. De var greie og kjøre det var de men ikke helt min stil.

Automat er uaktuellt.

Du sier de bruker mye suppe, hvor mye er dette? en 2.3 Audi 100 kan da umulig bruke så mye mer enn en Volvo 850 2.5L.

Audiodoffen: Du har hatt en 100 ja, hvilken motor hadde du i og hvordan gikk den?

2.5 Diesel kan være noe ja. men da må man vel over på A6ene(?) de er vel ganske like men virker som om de ligger endel høyere i pris, har ikke studert dette så nøye.

Lenke til kommentar
Såså gutter. Takk for tipset, Jada-jada men Volvo 850, nei ellers takk. Jeg har prøvd en ja og kvalitetsfølelsen var ikke til stede, både innsiden og utsiden ser rett og slett ikke ut. De var greie og kjøre det var de men ikke helt min stil.

Automat er uaktuellt.

Du sier de bruker mye suppe, hvor mye er dette? en 2.3 Audi 100 kan da umulig bruke så mye mer enn en Volvo 850 2.5L.

Audiodoffen: Du har hatt en 100 ja, hvilken motor hadde du i og hvordan gikk den?

2.5 Diesel kan være noe ja. men da må man vel over på A6ene(?) de er vel ganske like men virker som om de ligger endel høyere i pris, har ikke studert dette så nøye.

9504965[/snapback]

Var det ikke snakk om 2.6 og 2.8 da.... 2.5 motoren i 850 går veldig rimlig 0.82 med aut ble min målt til. Audi 2.6/ 2.8 V6 er kjent for å bruke mye bensin men jeg har aldri målt disse. Kvalitesfølelse er tydelig så mangt dette også men men lykke til.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke bestemt meg helt for hvilken motor jeg vil ha, det er ikke et veldig godt utvalg der ute så jeg kan ikke velge og vrake, jeg forlanger mye for pengene ja.

Om noen hadde bensinforbruket til 2.6 og 2.8 V6 hadde det vært fint.

Jeg vet ikke hvilke krav du stiller til interiør men uansett hvor du ser i en 850 er det firkanta plastikk. Greit nok det er vel plastikk i de fleste biler men her har Volvo drite seg godt ut, det burde i hvertfall være mulig og prøve å lage noe som ser bra ut. Godt sammensatt var det heller ikke, knirkelyder både her og der liker jeg dårlig.

For all del, dette er bare en liten del av mine meninger, sikkert flotte biler for de som liker slikt.

Lenke til kommentar

Ikke kjøp audi V6 hvis du skal overleve på lærlinglønna. Mye dritt med dem og det koster og holde det i orden. Dårlig V6 lyd og rimelig daue motorer. De går langt da, men som sagt det er ikke billig...

Ellers så vil jeg anbefale deg og se etter andre biler enn gamle audier hvis du har lav inntekt. Du kan fort ryke på en smell for og si det sånn...

Lenke til kommentar

Ja det er sikkert mange andre gode alternativer men jeg har vel egentlig bestemt meg for en slik bil eller tilsvarende. Da skal jeg gjøre en innsats for og få en slik 5er. Om jeg ønsker flere gamp senere, er det da mulig og sette i en motor fra en Audi 90 el. ser quattroene av de sitter med 170hk. det er vel ca samme motor (?)

Lenke til kommentar

Skal man velge bil med 100% hjerte så bør man ha råd til å kunne bruke/koste på den er min mening, alikevel så er det ikke dumt å bruke hodet også av og til. Det virker på meg at dette er helt feil bil for deg i din situasjon men har du råd til å bruke mye penger på din drømmebil så er jeg enig med deg. Jeg arvet en rimlig strøken MB 300CE men har alikevel brukt ca 20.000,- for å få den 100%. og jeg har fått jobbene til halv pris og dette bør beregnes hvis du kjøper en gammel Audi.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...