Libben Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Skal lage takkekort etter en dåp, men får det ikke til... Har tatt bildet selv og ønsker ta bort bakgrunnen og erstatte med en gråtone, ønsker også hele bildet i en gråtoner. Det er forsåvidt greit, får det til, men blir ikke bra..overgangene fra portrettet i eget lag blir altfor harde, hvordan endre det? Kanskje det er noen som kjeder seg litt som har lyst på litt å pusle med? Da hadde jeg blitt veldig glad og evig takknemmelig:) Endret 17. september 2007 av Libben Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 her har du gråtone, orka ikke fixe bakgrunnen Lenke til kommentar
Libben Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 her har du gråtone, orka ikke fixe bakgrunnen 9502770[/snapback] Klarer det jeg også, et tastetrykk bare, men la ut orginalbildet hvis noen hadde lyst å prøve seg på bakgrunnen. Klipte ut selve gutten og teppet til et lag og limte inn på ny bagrunn i grå farge, men det så så "fake ut". Vet ikke hvordan man myeker opp overgangene og gjør bakgrunnen mer realistisk eller dus. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Babyen bør "croppes" helt ut og tones på en myk bakgrunn, jeg uttonet bare bakgrunnen, å ta ut baby tar litt lengre tid (PS Tok ut bildet, da andre hadde bedre alternativer) Endret 21. september 2007 av RandiA Lenke til kommentar
Libben Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 Bilde 9503093[/snapback] Ja noe sånt hadde vært fint Er det en enkel operasjon? Kan du evt forklare? Hvis jeg bruker lassoverktøet for å "klippe " han ut, hva kan jeg da gjøre for å gjøre overgangen til bakgrunnet litt svakere, så ikke kantene blir så harde? På selve kroppen til gutten, så ikke den teite gardina med fuglene er med.. Lenke til kommentar
peetah Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Da har jeg gjort det du ba om, hvis jeg forsto det riktig. Jeg synes det ble ganske greit , men det er du som bestemmer ... si ifra hvis du bruker bildet. Hilsen Peetah Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Da har jeg gjort det du ba om, hvis jeg forsto det riktig. Jeg synes det ble ganske greit , men det er du som bestemmer ... si ifra hvis du bruker bildet. Hilsen Peetah 9503156[/snapback] Ja, der ble det skikkelig gjort....hvis du har Photoshop, er det lurt å kjøpe PC skolen sitt hefte ca 50kr. Der står alt enkelt forklart.( Michael Karbo - Adobe Photoshop, Lær det selv) Jeg bruker uttoning, da har jeg først "analysert" colour i omgivelsene, bruker Programmet ColorPic da, et gratisprogram. Fant her at en nærliggende farge var #BABABA, og velger den som bakgrunn for uttoningen. RandiA Lenke til kommentar
Libben Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 Da har jeg gjort det du ba om, hvis jeg forsto det riktig. Jeg synes det ble ganske greit , men det er du som bestemmer ... si ifra hvis du bruker bildet. Hilsen Peetah 9503156[/snapback] Fantastisk..!! Det var det jeg mente ja! Tror nok jeg skal bruke det, må se på det i morgen når jeg erllitt mer våken:) Skal jo ikke være så stort bilde på takkekortet og da er vel dette mer enn bra nok? Lenke til kommentar
Libben Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 Da har jeg gjort det du ba om, hvis jeg forsto det riktig. Jeg synes det ble ganske greit , men det er du som bestemmer ... si ifra hvis du bruker bildet. Hilsen Peetah 9503156[/snapback] Ja, der ble det skikkelig gjort....hvis du har Photoshop, er det lurt å kjøpe PC skolen sitt hefte ca 50kr. Der står alt enkelt forklart.( Michael Karbo - Adobe Photoshop, Lær det selv) Jeg bruker uttoning, da har jeg først "analysert" colour i omgivelsene, bruker Programmet ColorPic da, et gratisprogram. Fant her at en nærliggende farge var #BABABA, og velger den som bakgrunn for uttoningen. RandiA 9503212[/snapback] Det skal jeg jaggu gjøre:) Har bare et lite hefte fra et innføringskurs jeg gikk på for lenge siden og der står ikke noe av det jeg lurer på, kun det mest elementære nesten alle kan. Det er jo skikkelig moro å holde på med! Lenke til kommentar
peetah Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Husk at skal det gjøres noen modifiseringer så har jeg lagret bilde i psd-format, for enklere redigering. Jeg kan sende den til deg, men etter hva jeg har forstått at du har av kunnskaper foreslår jeg at du lar meg gjør jobben..(jeg liker å utforske i ps) Denne jobben gjorde jeg forresten på 5minutter, så vet ikke hvorfor ingen har gjort dette likegreit før... jeg brukte gradient og magnetic/polygonal lasso tool... Hilsen peetah Lenke til kommentar
Libben Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 Husk at skal det gjøres noen modifiseringer så har jeg lagret bilde i psd-format, for enklere redigering. Jeg kan sende den til deg, men etter hva jeg har forstått at du har av kunnskaper foreslår jeg at du lar meg gjør jobben..(jeg liker å utforske i ps) Denne jobben gjorde jeg forresten på 5minutter, så vet ikke hvorfor ingen har gjort dette likegreit før... jeg brukte gradient og magnetic/polygonal lasso tool... Hilsen peetah 9503350[/snapback] Hadde du virkelig lyst til å hjelpe meg med det hadde det vært helt topp Kjør på! Høyreklikker jeg og trykker jeg bare lagre bilde som.. på min datamaskin etterpå? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Det skal jeg jaggu gjøre:) Har bare et lite hefte fra et innføringskurs jeg gikk på for lenge siden og der står ikke noe av det jeg lurer på, kun det mest elementære nesten alle kan. Det er jo skikkelig moro å holde på med! 9503251[/snapback] Denne bruker jeg, meget enkel og grei: Hefte RandiA Lenke til kommentar
Libben Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 Det skal jeg jaggu gjøre:) Har bare et lite hefte fra et innføringskurs jeg gikk på for lenge siden og der står ikke noe av det jeg lurer på, kun det mest elementære nesten alle kan. Det er jo skikkelig moro å holde på med! 9503251[/snapback] Denne bruker jeg, meget enkel og grei: Hefte RandiA 9503398[/snapback] Har adobe photoshop cs, fant kun en bok på det som virker bra. http://www.tanum.no/vtx.aspx?n=|156||9788241205804 Men den koster 398,-, sikkert en fin innvestering for en nyttig hobby nå med en liten en i hus! Fant også plutselig ut at det ligger masse under hjelp i selve programmet, tom. på norsk... Det så jeg ikke før nå da, etter å ha hatt programmet i ett halvt år.. Lenke til kommentar
Libben Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 Husk at skal det gjøres noen modifiseringer så har jeg lagret bilde i psd-format, for enklere redigering. Jeg kan sende den til deg, men etter hva jeg har forstått at du har av kunnskaper foreslår jeg at du lar meg gjør jobben..(jeg liker å utforske i ps) Denne jobben gjorde jeg forresten på 5minutter, så vet ikke hvorfor ingen har gjort dette likegreit før... jeg brukte gradient og magnetic/polygonal lasso tool... Hilsen peetah 9503350[/snapback] Hadde du virkelig lyst til å hjelpe meg med det hadde det vært helt topp Kjør på! Høyreklikker jeg og trykker jeg bare lagre bilde som.. på min datamaskin etterpå? 9503394[/snapback] Du får vel kanskje sendt det på e-post også? Tenkte bestille i morgen, men ikke stress, om du vil hjelpe meg å bedre det enda mer, venter jeg til du er ferdig:) Må finne senga nå, men sjekker svar i morgen! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Disse billige "hjelpe-heftene" kan gå for flere Photoshop, systemet blir omtrent det samme. Og hjelpefunksjonen i alle Photoshop er god, vil man ikke slå opp der hele tiden, kan man printe ut det man har mest bruk for også. RandiA Lenke til kommentar
peetah Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Bare bestill du... jeg står vel ikke opp før 1-tia, så da rekker jeg ikke prøve noe i morra før bestilling uansett... fikk ikke utarbeidet det noe bedre i kveld. Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Måtte teste en versjon jeg også Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Jeg likte Dentro sin best! Jeg liker skyggen han har lagt på, også ser det ut som om babyen er klippet jevnere ut Francis Lenke til kommentar
Libben Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Jeg likte Dentro sin best! Jeg liker skyggen han har lagt på, også ser det ut som om babyen er klippet jevnere ut Francis 9504332[/snapback] Ja den ble veldig bra, men han brukte nok mye mere tid:) Men et spm til? Jeg må vel ha det tilsendt på mail for å bruke det til fotofremkalling? Hvertfall for beste resultat? Når jeg lagrer bildet fra nett er det bare på 35,8 KB 696*600 og , mens orginalbildet er på 1,38MB 2848*2136. (Jeg har dessverre lite peiling...) Lenke til kommentar
Libben Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 NOen andre som kan svare på dette? Holder 600*696 for å få bra kvalitet til et standard fotostr? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå