endrebjo Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Må ikke oppheng eller hjulbuer modifiseres litt for å få på 31"? Jeg synes det høres vanvittig svært ut. Det er jo faktisk 80 cm. Hvilken størrelse står på nå? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 ahh, digger disse!. leter etter en hilux jeg også . blir nokk en 87-89 med offroaddekk, fanger og bøyle. svart med masse 1000metre . kanskje en 2" hev Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Må ikke oppheng eller hjulbuer modifiseres litt for å få på 31"? Jeg synes det høres vanvittig svært ut. Det er jo faktisk 80 cm.Hvilken størrelse står på nå? 9579921[/snapback] Mener nok de ikke trengs å fikses på. hmm. Størrelsen på de som sitter på ja. Faktisk aldri sett etter, men var vel 205 R16. Må si det plutselig ble liv på siden her.. Var nå ganske riktig beskrevet det Krissit sa på forige side. De dekkene holder til sitt bruk. ahh, digger disse!. leter etter en hilux jeg også . blir nokk en 87-89 med offroaddekk, fanger og bøyle. svart med masse 1000metre . kanskje en 2" hev Stilig. 87 vil nå jeg si er den fineste da Skal kjøpe meg enda en i den modellen som skal bygges helt opp om to år. Ang det 2" hev, så har jeg vurdert det på bilen og. Det er ikke masse, men blir ganske bra fordet. EDIT DEKKPRØVE Der kan man se hva som passer og hvordan det blir. Og som man ser så er det ikke noe som trengs for å sette på opp til 33dekk. Går akuratt. Nederste bilde Får se om jeg får råd til noe sånt snart. Endret 26. september 2007 av conzeed Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Da er det gått nesten et år siden sist, og en god del er gjort på Hiluxen: Sa at jeg skulle skaffe meg 31"x10,5"-15", noe jeg gjorde, som ble heftig! Dyrt ble det ettersom felg koster 3000,- og dekk 3000,- men fikk 50% så det kom komplett på 12.000 kroner For et par mnd siden mattslipte jeg hele bilen og slipte alle rustflekker helt ned til stålet gikk på med rustdreper etter der, og kjørte bilen ned til en venn som har lakkeringsutstyr. Der ble bilen maskert: og etter man hadde gått over bilen et par ganger med Nordsjø sin Pansarol 70glans noe uttynnet i white sprit og med selvbrukket grønnfarge ble bilen slik: (etter å ha stått i sola, blitt vasket, møkket ned osv er bilen blitt så og si helt matt i glansen som jeg ville) Bilen er nå blitt grom! Har satt inn 4 neonrør innendørs, skjult to foran og to bak, nye setetrekk og helga som var satte jeg inn nytt anlegg med to 60W 4" høytalere og cd-spiller. (har faktisk kjørt med boomblaster i baksete et år...) Skal bare sies at å ta ut spilleren i gammel hilux er et sann helvete. Måtte demontere nesten hele dashbordet (6 deksler !) Men etter et par timer fikk man den ut og trakk ledninger og satte inn den nye spilleren: Trakk også ledninger som jeg la bak i tilfelle jeg finer på å stappe inn noe mer høytalere i senere tid. Driver nå å ligger under bilen og tar bort smårust og skitt og skal spraye på tectyl. Ellers er det veldig få planer videre fremover. Bilen er så og si ferdig. Har forreste to 1000-metere i baksete som jeg driver å sette på bøylen bak og.. Kan aldri få for masse lys Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Å ta ut spilleren er ingen problem, tar ca 15 min om du vet hva du skal gjøre. Flott med ny lakk og anlegg men neonlys? uff... Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Å ta ut spilleren er ingen problem, tar ca 15 min om du vet hva du skal gjøre. Flott med ny lakk og anlegg men neonlys? uff... Ja tok ikke lang tid å montere dekslene igjen ettersom man fant ut av rekkefølgen og alle skruene osv hehe. Neon er bare for morro. smaken er som baken, noen liker det, andre ikke Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Å ta ut spilleren er ingen problem, tar ca 15 min om du vet hva du skal gjøre. Flott med ny lakk og anlegg men neonlys? uff... Nåja - alt av eldre Toyota-er (har montert stereo på bla en 87' Carina og en 88' Landcruiser) jeg har vært borti har krevd at så og si alt av deksler må ut, så 15 min tror jeg blir litt knapt Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Vel nå var det snakk om Hilux/4Runner og ikke Carina og Landcruiser. Og jo du kan fint gjøre det på 15min, men når en gjør ting for første gang og ikke har noen bruksanvisning så tar det naturligvis mer tid. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Hehe, okai. Da velger jeg å ta deg på ordet Hilux har jeg ikke montert stereo i, så for alt jeg vet, kan det godt tenkes at de er noe enklere. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Ble skikkelig kult! Når jeg får meg penger, skal jeg gjøre noe liknende selv Mtp lakkering: Lakkerte du "imellom" ute og inne i bilen. Altså den delen som synes når døra er oppe, men ikke når den er igjen? Hvis du skjønner... Har lukta litt på å lakkere den utrolig stygge rød-lilla Peugeot 306'n min, men tenker at det er for mye jobb. Hvor mye koster det å lakkere hele bilen hvis man skal ha det gjort det skikkelig? Tenker såklart på litt under bordet Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Finnes ingen fasitpris på hva du kan forvente av kostnad ved hellakkering. Skal det gjøres svart (og ikke i fargen), så varierer det veldig utfra lakkerer, hvilket utstyr man har tilgjengelig osv. Kan være fra noen tusenlapper til et tosifret antall tusenlapper. Er ikke særlig økonomisk lurt å gå for en hellakkering til ny farge på en bil. Er mye jobb og mye penger som må til, og det er gjerne ikke verdt det på litt gamle, normale bruksbiler. Behold fargen, eller selg bilen og kjøp en i en farge du liker. Er ikke umulig det, om du tar med kostnaden for lakkering som et "mellomlegg" i tilfelle. Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Ble skikkelig kult! Når jeg får meg penger, skal jeg gjøre noe liknende selv Mtp lakkering: Lakkerte du "imellom" ute og inne i bilen. Altså den delen som synes når døra er oppe, men ikke når den er igjen? Hvis du skjønner... Har lukta litt på å lakkere den utrolig stygge rød-lilla Peugeot 306'n min, men tenker at det er for mye jobb. Hvor mye koster det å lakkere hele bilen hvis man skal ha det gjort det skikkelig? Tenker såklart på litt under bordet Jeg har ikke giddet å gjort det ennå, men har malingen så planen var å ta det med pensel.. Må bare finne tid til å gjøre det hehe. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Jeg har ikke giddet å gjort det ennå, men har malingen så planen var å ta det med pensel.. Må bare finne tid til å gjøre det hehe. Kunne du lagt ut et bilde med døra åpen? Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 var mørkt ute, så bildet ble ikke så bra.. Ser mindre forskjell i dagslys da.. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Ble bra! Du har nesten samme setetrekk som meg! (^o^) Grunnen til at jeg spurte er at jeg vurderer å lakke den røde Peugeoten min. Kunne jo kanskje blitt kult med rødt inne i dørene også? EDIT: Skal du ha lys på taket på bilen din? Endret 22. september 2008 av conflict Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Siden interiøret mitt er blått, så syntes ikke innsiden av dørene så veldig når man åpner de opp, men hadde det ikke vært samme farge på interiøret, så hadde jeg nok lakket med en gang.. Skal ha lys ja. Vært på jakt og slikt den siste stunden, så har ikke fått jobbet så masse med den, men har borret opp hull til lysene på bøylen bak, så trenger bare å kjøpe inn ledninger og slikt, så kan jeg sette de på. Ble Rally 3000, 950kr stk.. Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 sku hatt video av bilen i aksjon Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Utrolig fet lakk! Passer perfekt! Denne bilen trenger: -Heving. -større hjul -skjermbredding -kufanger med alt tenkelig av lamper og lykter -vinsj Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 og remse med 1000m lykter på taket Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Utrolig fet lakk! Passer perfekt! Denne bilen trenger: -Heving. -større hjul -skjermbredding -kufanger med alt tenkelig av lamper og lykter -vinsj Takker:) Kunne ikke vært mer enig i det du sier, men det kommer på neste bil. Grunner til at jeg ikke lager alt for offroad av denne bilen er pga jeg bruker den hver dag og skal gjerne være lovlig å kjøre samt behagelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå