Mads-b Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Hvorfor har ingen laget denne samletråden ennå? Plot Synopsis (av meg;) ) Et emperium ved navn Brittania har spredd seg til å omkranse en tredel av verdens befolkning ved militær ekspansjon, delvis muliggjort av en ny type kampmaskiner kalt "knightmares", mechas med andre ord. Japan blir brutalt slått ned og strippet for landegrensen, nasjonalismen, og sitt eget navn. Japan havner under Brittanias regime som "area 11". Japanere kalles nå "elevens", og blir sett ned på av Brittanias statsborgere. Hovedpersonen, Lelouch mottar en mystisk evne fra en mystisk jente, og ser sitt snitt til å bruke denne, og et sylskarpt sinn til å skape et nytt og fritt Japan. Skal man beskrive denne serien i korte trekk, er det en mechaversjon av Death Note. Den er på 25 episoder for øyeblikket, men en oppfølger er i produksjon. Liker du Death Note og/eller hvilken som helst mechaserie, se denne. Lenke til kommentar
Instict Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Kanskje verdt en titt? Er denne serien "veldig" mecha? Eller kan kanskje jeg, som ikke er en mecha fan finne interesse i denne? Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Altså: Selve plottet blir ikke drevet frem av mecha, men det er veldig mye roboter i den ja. Det er tross alt den eneste måten de slåss på i serien. Men det som gjør serien interressant, er måten hovedpersonen (en hyperintelligent 17-åring) går frem for å skape revolusjon og utslette et imperie. Jeg likte serien pga karakterene og plottet. Altså: serien er veldig mecha, men det er ikke eneste salgspunktet, for å si det sånn. Lenke til kommentar
zeox Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 begynte faktisk akkurat å se på denne serien, og jeg må si at jeg liker den så langt . og jeg liker ikke mecha så forferdelig godt Lenke til kommentar
nAD Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Likte denne serien forferdelig godt, noen som vet når sesong.2 begynner? Gleder meg! Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Altså, "siste nytt" bekrefter at sesong 2 faktisk kommer, i det hele tatt; releasedato kommer nok litt senere. Men joa, knallserie dette. karakterdesignet til CLAMP skinner virkelig Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Siste mecha serien jeg ble ferdig med var Tengen Toppa Gurren Lagann, Code Geass skal definitivt sjekkes ut. Mon tro om den holder opp til kvalitetssaker Tengen Toppa leverte? Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Ja, når temaet er mecha så kan jeg legge inn et lite tips om at Eureka seveN (som en finner på første side i anbefalingstråden) er noe alle med sans for sjangeren burde se an. En skal forøvrig være et trasig menneske om CG ikke faller i det minste i smak. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Ja, når temaet er mecha så kan jeg legge inn et lite tips om at Eureka seveN (som en finner på første side i anbefalingstråden) er noe alle med sans for sjangeren burde se an. En skal forøvrig være et trasig menneske om CG ikke faller i det minste i smak. Har sett ferdig Eukeka 7, jeg har blandede følelser. Det startet drittbra, eskalerte seg drittbra, og så dabba det helt av, den karakteren som utrolig nok ødelegger hele serien for min del er faktisk Eureka, makan til ei sytekjerring skal man lete lenge etter, hun makter å være så utrolig irriterende med "uskyldigheten" sin på alle plan. Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Dette blir noe off topic, så jeg putter det i spoil. Eureka er nå ikke et menneske engang; hun har ikke peiling på andre menneskers følelser, ikke en gang sine egne. Forstår at det kan bli irritabelt, serien har sine høydepunkt og nedturer (den fotballkampen f.eks. -.-). Overall er den bra, slutten mener jeg å huske var ganske okey også. Noe brå kanskje. Lenke til kommentar
akan Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 bra anime dette ja, men wtf feiler slutten sittet og sett hele greien i strekk no >< minner mye om Eureka seven, TTGL og Death Note i en pakke men jeg krever en sesong to Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Det er bekreftet at det kommer en sesong 2, noe som var en selvfølge. Det gjenstår bare når. Skikkelig plothore serie dette, men deilig en gang i blant egentlig. Lulu-fan Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Plothore er det, noe som også kan være en god ting, for oss som ikke fikk nok av sadistisk "jeg skal dømme verden" tenåringstenkning. ^^ EDIT: Fra DN vel og merke Endret 4. november 2007 av Mads-b Lenke til kommentar
akan Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) I like it ^^ beklager glemt spoiler : / selv om jeg ble dritlei meg når han tullet med prinsessen om å drepe alle japanere >< Endret 5. november 2007 av akan Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Spoilertag? O.o Edit: Men ja, trist.Det er en del som sier at det var på tide at... ja, noe slikt skjedde. Joda, det skjøv historien ganske godt fremover, men likevel.. Endret 4. november 2007 av Motoko Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Jeg hadde litt sansen for akkurat det. Det gjør ikke serien så forutsigbar, og antyder at det er ikke bare fanservice som driver serien. Noe slikt var dømt til å skje, og selv om vi heiet poå hovedpersonen, betyr ikke dette at han er unndratt å være uheldig i blant. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) En nydelig serie synes jeg, men slutten var forferdelig, må vente til neste sesong starter før jeg får vite noe! Så utrolig avhengig jeg er av Yuukyou Seishunka endingen, fengende sang! Endret 11. januar 2008 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Isindil Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Overraskende bra serie egentlig. Vel, sant å si ikke før man er ferdig med "nå skal det bygges fundament for historien"-episodene. Etter de seks første episodene ble jeg lei av det hele og skjøv Code Geass vekk til fordel for andre serier. Da jeg noen uker senere bestemte meg for å se den ferdig like vel, ble jeg positivt overrasket med en gang jeg begynte å se på niende episode. Da endte jeg opp med å se ferdig ep 7-23 på en kveld, og de siste to episodene neste dag. Lurer på hvor stor forskjell det ville vært i hypen til denne serien om man hadde fått vite at det ikke kommer noen oppfølger. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Hmm. Velger å bumpe denne tråden nå som oppfølgerens første episode har blitt sluppet. Det ser ut til å fortsette på samme linja, og ingen antydninger til at serien har planer om fillere eller pauser Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Ja, skal bli spennende å se hvordan dette ender - hvis det ender med dette altså. Kommer dog ikke til å se på før hele sesongen er ferdig, selv om jeg gleder meg meget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå