khan2k Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Hei, Jeg har nettopp anskaffet meg en Fujitsu Siemens Amilo V3205 og opplever et rar problem. Når maskinen kommer seg inn i Vista etter oppstart, så begynner en irriterende suselyd/høyfrekvens pipelyd å høres fra harddisken. Det er ikke vifta, men harddisk. Den er ikke høy men veldig irriterende når det er stille rundt deg. Det som er enda rarere er at når harddisken jobber (og den vanlige harddisk-jobber-lyden starter) så forsvinner lyden. Og når harddisken slutter å jobbe kommer lyden tilbake. Håper noen har noe idé om dette. Var hos Mamoz i Trondheim og de hadde en V3205 til utstilling. Den hadde ikke samme problem (kanskje den hadde det for det var mye bråk der). Selgeren mente også at det var veldig rart og at jeg burde sende den til sjekk. Håper noen her har opplevd det samme hvis dette er normalt. Takker for hjelpen Mvh Khan2k Endret 15. september 2007 av khan2k Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Har en V3205 med XP Pro , min er nesten helt stille, ingen "suselyder" her.. Mvh Lenke til kommentar
khan2k Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 Jeg ville kanskje kalt lyden for en høyfrekvens pipelyd. Ligner på den fra gamle tv'er. Noen som har en idé på hva det kan være? Jeg burde kanskje sende den tilbake? Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Jeg ville kanskje kalt lyden for en høyfrekvens pipelyd. Ligner på den fra gamle tv'er. Noen som har en idé på hva det kan være? Jeg burde kanskje sende den tilbake? 9502791[/snapback] Er sikkert noe feil, hører bare en svak suselyd fra vifta på min. Mvh Lenke til kommentar
khan2k Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 Når jeg kjører vista i sikkerhetsmodus kommer ikke lyden... rart rart Tenkte først at det kanskje er høytalerne men det er det ikke da lyden fortsatt kom da jeg hadde høytalerene på mute... Lenke til kommentar
Kveldsro Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Når jeg kjører vista i sikkerhetsmodus kommer ikke lyden... rart rartTenkte først at det kanskje er høytalerne men det er det ikke da lyden fortsatt kom da jeg hadde høytalerene på mute... 9502978[/snapback] Kanskje det har noe å gjøre med strømstyringen? Prøv å kjøre cpu på maks fart og hør om pipingen kommer da. Lenke til kommentar
khan2k Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Kanskje det har noe å gjøre med strømstyringen? Prøv å kjøre cpu på maks fart og hør om pipingen kommer da. 9503258[/snapback] Hvordan kjører jeg cpu på maks fart i vista? kanskje det hjelper... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå