Gå til innhold

Nytt prosjekt, pulsjet

varmit

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt planer om å lage meg en simpel pulsjet-motor, eller en annen slags jetmotor som kan drives av gass.

Det er mange filmer på youtube om akkurat dette.

Jeg begynte med syltetøyglass-jeten("jam jar jet" på youtube).

Jeg ser for meg noe som består av et forbrenningskammer, f.eks eksospotta til en bil/moped, og et rør.

Forbrenningen skjer i kammeret, og en stikkflamme blåses ut røret.

Er det noen som vet hvordan jeg kunne lage en slik motor, eller kan henvise til internettsider?

Det må ikke bli for innviklet, og den trenger derfor heller ikke være så veldig effektiv.

Noen ideer?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg har lenge hatt planer om å lage meg en simpel pulsjet-motor, eller en annen slags jetmotor som kan drives av gass.

Jeg ser for meg noe som består av et forbrenningskammer, f.eks eksospotta til en bil/moped, og et rør.

Er det noen som vet hvordan jeg kunne lage en slik motor, eller kan henvise til internettsider?

Det må ikke bli for innviklet, og den trenger derfor heller ikke være så veldig effektiv.

Noen ideer?

Har selv laga to pulsejet motorer... en ventil løs, og en med ventiler... går greit det! men du kan ikke vere helt blank, er ikke helt enkelt! men det er absuolutt mulig!

skaff noen rør, og rørkoblinger, forskjellige diametre! du bør kunne sveise..!

Søk runt på internett, så finner du masse info!

Holder nå på å lage en jetmotor runt en turbo fra en Fent traktor..!

Lenke til kommentar

Noen ideer?

Har selv laga to pulsejet motorer... en ventil løs, og en med ventiler... går greit det! men du kan ikke vere helt blank, er ikke helt enkelt! men det er absuolutt mulig!

skaff noen rør, og rørkoblinger, forskjellige diametre! du bør kunne sveise..!

Søk runt på internett, så finner du masse info!

Holder nå på å lage en jetmotor runt en turbo fra en Fent traktor..!

Hadde lenge planer om å lage en pulsjet, men det stoppet med at jeg ikke fikk tak i fjærstål til ventilen. Noen som vet hvor jeg får tak i det?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...