Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen med erfaring Dlink dir655

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har DIR-655. Funker fint hos meg, bra signal selv om det ikke akkurat er noen revolusjon. Men for meg holder det til en 50 meters radius rundt huset :-) Naboen har i hvertfall ikke noe problem å få meg inn.

Ellers svært god hastighet.

Jeg bruker Mac, men har også windows.

Mac'en har n nettverkskort. Hastigheten oppleves nesten som kablet

på overføring av filer.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Har en slik acer 5920G med intel 4965 A.G.N som jeg bruker,signalstyrken varierer fra fult signal til bare 2 grønne prikker,prøver bare å få dette stabilt å få det meste utav dir 655,har ikke kryptert,siden mange sier att man mister mye hastighet..Har linje på rundt 5mb

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har selv DIR 635 og har hat masse problem med den. Mulig at det er noe av det samme problemet på DIR 655. Det virker som Dlink har problemer med å finne en firmware som passer til flere nettverkskort. Har nå V1.01 beta til min DIR 635, da får jeg logget på med en azer 5613, men ikke med ikke med en annen laptopp med Delinks egen usb runde mottager (dwa 142).

Har kontaktet Dlink og de sier at de venter på nye firmware både på DWA 142 og DIR 635. Tipper da at DIR 655 har noe av det samme problemet.

Mitt tips er ... sjekk og ev. bytt firmware, skriv eller ring å klag.

Lenke til kommentar

Har du oppdatert firmware på din? Min er 1.5 nå tror jeg - har oppdatert den to ganger.

Videre er det jo endel innstillinger på selve routeren - dvs. på konfigureringssiden.

På DIR-655 er det ulike moduser (B+G+N, B+G osv.) å velge mellom.

Prøvd disse?

Videre er det jo også innstillinger som går på rekkevidde, støyforstyrring osv. mener

jeg å huske.

Det er jo heller ikke sikkert at kortet i din bærbare funker optimalt med N-spec.

Spesielt siden n-standarden er draft. Kan jo være noe der, evt. se om det

finnes oppdaterte drivere til selve nettverkskortet i PC-en.

Antar at du har sjekket at innstillingene for nettverkskortet i PC-en er ok, dvs.

at det faktisk står på N og ikke B for eksempel (802.11b). Eller noe annet

som kan forhindre signalet.

Og sist men ikke minst antar jeg at routeren din ikke står bak 4 betongvegger :-)

DIR-655 har jo fått mye skryt for hastighet, og jeg kan skrive under på at det går

unna. Men det er jo mye som kan virke inn dessverre.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar

Har denne routeren selv, har vært kjempe stabil lenge.

Men nå er den umulig å få stabil på N-standarden mot en spesifik PC med Belkin N1 Wireless Desktop Card, Atheros?

Tror det er etter jeg la til Windows sin update pakke for WPA2, da dukket det opp en oppdatering som må ha fulgt med den oppdaterineng for WPA2..... å denne er ikke mulig å fjerne igjen. :hmm:

Men mot 4965agn går det som det suser.med WPA2 vel og merke. :hrm:

Endret av Redman
Lenke til kommentar

Prøv å sette 20/40Mhz channel selection til kun 20Mhz. Lås autentisering til kun WPA (og ikke WPA2). Mulig det hjelper? Routern er uansett lite kompatibel med en del andre Wlan-kort, spesielt av G-typen.

Hvis ikke hadde jeg krøpet til korset og kjøpe et D-Link Xtreme N-kort og låse routern i N-modus... Da skal du få høy og stabil hastighet.

Edit: kort til stasjonær (DWA-556)

Til bærbar (DWA-645) eller DWA-643

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar

jeg gjorde : Prøv å sette 20/40Mhz channel selection til kun 20Mhz. Lås autentisering til kun WPA.

men ikke heilt stabil på alle maskinene.. Nyyyy :love: Laptopen hva umulig med WPA men ble kjempe snill med WPA2.

Men nå er det 54g mens jeg venter på inspirasjon, funker å streame film over det også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...