Zukie Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) hei, jeg fikk en helt ny bærbar maskin av mamma og pappa det var en gaming modell men jeg har problemer med for like fps i spillet wow. wow krever nesten ingen ting med det lagger konstant. her er specn: windows vista home premium intel pentinum dual core processor t2080 (1.77ghz) 1mb L2 cache, 533mhz fsb. 2g ram skjermkort: mobile intel® 945 express chipset family med 224mb dette synes jeg ser greit ut, men når jeg søker etter min maskin på nettet ser jeg at denne modellen skal ha et nvidia gforce 7300go. kan noen si meg hva jeg kan gjøre for bedre grafikk ytelse eller hvordan jeg dedikere fra ram til skjermkort? Endret 15. september 2007 av Zukie Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 WOW krever litt mer enn ingenting... Skjermkortet du har er ett integrert Intel sitt...ikke mye å skryte av og overhode ingen gamer kort. Hvis maskinen er solgt med premiser om at det er en gaming PC så har dere blitt lurt og bør ta kontakt med butikken og heve kjøpet. Meget enkelt sagt så er ett minste krav til en gamer laptop at det har skjermkort fra ATI eller Nvidia. Men til og med da må de være av en hvis type modell. CPUen er ikke spesielt kraftig heller. Det hadde hjulpet mye om du skrev nøyaktig hvilken maskin du har. Både merke og modell navn. AKIRA Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 har du oppdatert skjermkortdriverne? du kan også prøve å stille skjermkorte på ytelse isteden for kvalitet, skru opp ytelsen på powerMizer (dette er også inne på skjermkort instillingene). har du da 7300 eller? hva heter laptopen? du kan også ta å se om du kan stille på hvor mye ram skjermkorte skal ha i biosen. Lenke til kommentar
Zukie Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 (endret) jeg betalte 7000kroner, jeg har kviteringen men d er 3 eller 4 uker siden kjøp så å få byttet inn mot penger kan bli en utfordring. maskinen heter acer aspire 5613ZWLMi å en ting jeg er ikke sååå god med pc at det gjør noe. Endret 15. september 2007 av Zukie Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 mobile intel® 945 express er ganske så dårlig, og er lite egnet selv til 3D spill som krever lite. gforce 7300go derimot skulle nok være "godt nok" til WOW om du ikke må ha på alt av eye-candy. -Stigma Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Jeg har funnet websider som sier den har intel kort og andre som sier nVidia 7300. Jeg antar at man kan bestille den med begge. HVIS du har nvidia 7300 kort så last ned nye drivere fra www.nvidia.com som forelsått over. HVIS det er intel skjermkort så har du ikke gamer PC. Igjen, hvis den var kjøpt under de premissene og sagt av selger at den var egnet for spill så ville jeg klaget på kjøpet. AKIRA Lenke til kommentar
Zukie Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 nei, så lenge jeg kan spille wow som jeg spiller på "middels" grafikk er alt greit, å ja det skulle vært et nvidia 7300 kort men jeg har da blitt lurt, for jeg merket at kortet var dårlig allere i begynnelsen. Lenke til kommentar
Zukie Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 ja, jeg skal i de nermeste dagen gå å klage for det stod med stooooor skriv over bildet av maskinen GAMING MODEL. akkurat nu føler jeg at jeg fyyyyyrer meg ååååå jeg er så sint. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 ja, jeg skal i de nermeste dagen gå å klage for det stod med stooooor skriv over bildet av maskinen GAMING MODEL. akkurat nu føler jeg at jeg fyyyyyrer meg ååååå jeg er så sint. 9502489[/snapback] Ta det med ro, og forklar saken til dem rolig og bestemt. Det er ikke til gagn for noen av partene om det blir skriking og sure miner. Det er helt sikkert ingen som med viten og vilje har prøvd å lure deg, men heller en misforståelse i forhold til hvilken modell du skulle kjøpe eller noe sånt. -Stigma Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 ja, jeg skal i de nermeste dagen gå å klage for det stod med stooooor skriv over bildet av maskinen GAMING MODEL. 9502489[/snapback] Jeg husker ikke hvem det var, men noen her på forumet brukte ordet "vaffeljernbutikker" om kjeder som Elkjøp, Elprice, Expert etc. Synes det var en treffende beskrivelse. Av og til blar jeg gjennom brosjyrene deres, og gang på gang blir jeg sjokkert/irritert over hvordan de beskriver varene som "gaming-PC", "kraftpakke", "allsidig" etc etc uten å ha noe som helst belegg for det. Virker som om de ofte ikke har peiling på hva de preiker om. Problemet er vel at slike uttrykk er for vage til at man kan klage på brudd på markedsføringsloven.. Men jeg ville allikevel tatt det opp med butikken og sagt at du føler deg lurt. Forresten, dette minner meg om artige klippet av en fyr som skal prøve å selge en PC uten å ha peiling på hva han preiker om. :!: Lenke til kommentar
Zukie Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 problemt er det over 30 dager siden kjøp så jeg vet ikke om jeg får pengene tilbake. men hva skal jeg med en maskin til 7k å ikke kan game på den.... Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 ja, jeg skal i de nermeste dagen gå å klage for det stod med stooooor skriv over bildet av maskinen GAMING MODEL. 9502489[/snapback] Jeg husker ikke hvem det var, men noen her på forumet brukte ordet "vaffeljernbutikker" om kjeder som Elkjøp, Elprice, Expert etc. Synes det var en treffende beskrivelse. Av og til blar jeg gjennom brosjyrene deres, og gang på gang blir jeg sjokkert/irritert over hvordan de beskriver varene som "gaming-PC", "kraftpakke", "allsidig" etc etc uten å ha noe som helst belegg for det. Virker som om de ofte ikke har peiling på hva de preiker om. Problemet er vel at slike uttrykk er for vage til at man kan klage på brudd på markedsføringsloven.. Men jeg ville allikevel tatt det opp med butikken og sagt at du føler deg lurt. Forresten, dette minner meg om artige klippet av en fyr som skal prøve å selge en PC uten å ha peiling på hva han preiker om. :!: 9503357[/snapback] Er så sinnsykt enig med deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå