Gå til innhold

Oppgradere til "gamer" pc

Anbefalte innlegg

Har lite kroner på konto, men kunne tenkt meg å spilt nyere spill uten å måtte sette alt av innstillinger på "low".

Hva er egentlig viktigst?

Holder det at jeg feks kjøper meg et geforce 8600GT kort? Eller må jeg oppgradere hele systemet mitt for å få noe ut av det?

Har fra før av Atlhon 64 3200 (2GHz single core)

2GB PC3200 ram

og ett radeon HD2400 kort jeg kjøpte for å se HD-DVD med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å si det ganske ret ut, så er omtrent alle komponentene du har nå uegnet til spill.

Eneste som fremdeles kan fungere er Ram brikkene. Dog om du har den gammle typen DDR brikker, kan det godt hende du også må bytte ut disse.

Her har jeg et lite forslag med deler fra Multicom.no

¤

PointOfView M-Station mediacenter kabinett

PointOfView PointOfView PSU 400W ATX

2x Sharkoon Silent Eagle 120x120x25mm 1000rpm

2x Sharkoon Silent Eagle 80x80x25mm 1000rpm

--

Du kan med disse delene over gjøre god nytte over komponentene ud har fra før.

Flytt all innmaten over til M-Station mediacenter kabinettet, og du har fått en HTPC som du kan sette under stereobenken og koble til TVen.

I tillegg har jeg lagt til en av Multicoms Gamer PC-er.

Multicom 815 Gamer Maximum eller Multicom 835 Gamer.

Totalpris for alle delene er;

Kroner 8070,- med Multicom 815 Gamer Maximum

Kroner 8801,- med Multicom 835 Gamer.

Lenke til kommentar
mye penger har du å rutte med da?

Offtopic: halla svenni lenge siden :D

9502925[/snapback]

Vel, jeg er ikke helt grønn på hardware.

Til det første innlegget:

Jeg kjører 500W strømforsyning, merket husker jeg ikke atm, men det var ikke no drit.

vifteløsninger er av en scythe ninja cpu kjøler og 2x 120mm papst i ett lian li kabinett.

Bor på hybel, har "surround" dvs HDA xplosion lyd, coax/optisk dolby og dts. Og logitech z5500. Og samsung hdtv 32" R-serie.

Kjører fint alt av htpc interessante saker for hybel:)

Av disker er det ymse WD totalt 1tb, + en wd raptor 36gb som systemdisk.

Det jeg lurer på, siden jeg ikke har spilt no særlig på pc, er om cpu og ram er "ok" for å kjøre spill, hvis jeg kjøper ett bedre skjermkort, eller om det er nødvendig å oppgradere Hk, cpu og ram til feks Core 2 duo.

Da siden HD2400 kortet ikke akkurat er beregnet på spill... så håper jeg det er nok å oppgradere til no vassere av typen geforce 8600GT eller GTS.

Nr 2:

Er student, så penga sitter ikke løst:p

tenker meg noe såpass rimelig at jeg slipper unna med 1500 i første omgang, ¨heller oppgradere til februar (tradisjon hvert andre år) til core 2 duo, eller lignende (venter spent på barcelona opplegget til amd)

Totalt denne mnd, håper jeg å slippe unna med 1500 for en quick fix, og heller spandere på en total renovering i februar ;) jepp ;)

takker for svar! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...