NorvegianDad Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) En kamerat av meg har kjøpt denne PC-en:NY PC Han fikk ca tusing i rabatt fordi moren jobber der. Tror han betalte 10.200 totalt ok,prosessoren er grei,skjermkortet suger,ram'en er standard 667 hertz sikkert vanlig merke,ikke noe kvalitet. Han skryter så jævlig av den "superkule" nye PC-en sin og jeg forteller han at den danker så vidt/kansje ikke?- ut min engang som ble kjøpt i fjor sommer. Jeg har en AMD x2 4200+ am2 Gainward Geforce 7900 GT "golden sample" eller hva det het,dvs litt fabrikk klokket og 512 MB minne 2 GB PC 5400 DDR2 ram,667 MHz I hans PC er det : AMD x2 5000+ Geforce 8500GT 512 mb minne 3 GB ram,sikkert PC 5400 eller 5300 667MHz Greit nok at han har bedre CPU og DX 10,men vil ikke skjermkortet mitt knuse 8500 GT i ytelse? Endret 15. september 2007 av BacardiKillah Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Skjermkortet ditt er klart bedre.. Ville nå sagt at dere har ganske så like maskiner. Dere kan jo kjøre noen bench tester for å se hva som gir best resultat.. Lenke til kommentar
coban Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Hva ønsker du og oppnå her?:-) Si at du har bedre PC enn han?:-) Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Eneste han definitivt har bedre enn deg er Prosessoren. Han har mer Ram enn deg, men med 3GB får han sansynligvis ikke brukt Dual Channel funksjonen. Så selv om han har mer Ram, har du raskere Ram så og si. GeForce 8500 kortene ble laget for budsjettklassen, og er altså low end ikke high end skjermkort. Hadde dere begge tatt en full formatering, lagt inn Windows på nytt, oppdatert og lagt inn nyeste drivere, og startet med å kjøre diverse bechmark tester. Ville du høyst sansynlig ha tråkket hans PC ned i søla med benchmark testene. En ting er 100% fakta, og det kan du bare si til ham. - Han har blitt svinlurt på det PC kjøpet. - Eneste som muligens kan forsvare prisen, er om han fikk med en meget heftig LCD skjerm. Her har jeg satt sammen deler fra Multicom som er tilsvarende, om ikke bedre enn hans PC. Når det gjelder alle programvarende som følger med slike "Butikk PC-er" er 98% av dem, for å si det rett fra magen- Bare noe møkk. De resterende 2% som kan være brukbare er sansynligvis bare prøveversjoner som du må kjøpe lissens til etter 1-3 måneder. Du får tilsvarende programmer som er 10 ganger bedre, 100% gratis og 100% lovlig ved å besøke nettsidene Downloads.com og Snapfiles.com. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Eneste han definitivt har bedre enn deg er Prosessoren.Han har mer Ram enn deg, men med 3GB får han sansynligvis ikke brukt Dual Channel funksjonen. Så selv om han har mer Ram, har du raskere Ram så og si. GeForce 8500 kortene ble laget for budsjettklassen, og er altså low end ikke high end skjermkort. Hadde dere begge tatt en full formatering, lagt inn Windows på nytt, oppdatert og lagt inn nyeste drivere, og startet med å kjøre diverse bechmark tester. Ville du høyst sansynlig ha tråkket hans PC ned i søla med benchmark testene. En ting er 100% fakta, og det kan du bare si til ham. - Han har blitt svinlurt på det PC kjøpet. - Eneste som muligens kan forsvare prisen, er om han fikk med en meget heftig LCD skjerm. Her har jeg satt sammen deler fra Multicom som er tilsvarende, om ikke bedre enn hans PC. Når det gjelder alle programvarende som følger med slike "Butikk PC-er" er 98% av dem, for å si det rett fra magen- Bare noe møkk. De resterende 2% som kan være brukbare er sansynligvis bare prøveversjoner som du må kjøpe lissens til etter 1-3 måneder. Du får tilsvarende programmer som er 10 ganger bedre, 100% gratis og 100% lovlig ved å besøke nettsidene Downloads.com og Snapfiles.com. 9503695[/snapback] Enig, for 10000.- kunne man bygd en mye bedre PC! Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Hva ønsker du og oppnå her?:-) Si at du har bedre PC enn han?:-) 9503320[/snapback] hehe,såklart!! men ville bare finne ut at det ikke var noe særlig bra kjøp og at den lefdal selgeren lurte han godt når han sa at dette var et røverkjøp og en kanon bra PC til denne prisen. Selgeren hadde visst også lagt trykk på at skjermkortet var av det nyeste og av noe av det beste på markedet... ouch! Endret 16. september 2007 av BacardiKillah Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) reklamer hvis det går! PC-en som jeg har i sinaturen min betalte jeg 4000kr for med strøm og kabinett! for en idiot, 10000kr for en sånn pc huff! Endret 16. september 2007 av eirikand Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Hva ønsker du og oppnå her?:-) Si at du har bedre PC enn han?:-) 9503320[/snapback] hehe,såklart!! men ville bare finne ut at det ikke var noe særlig bra kjøp og at den lefdal selgeren lurte han godt når han sa at dette var et røverkjøp og en kanon bra PC til denne prisen. Selgeren hadde visst også lagt trykk på at skjermkortet var av det nyeste og av noe av det beste på markedet... ouch! 9504414[/snapback] Lefdal ! Min første PC kjøpte jeg på Lefdal for 13000.- . Gremmes over å tenke på hva jeg hadde fått for de pengene i dag og hva jeg den gang fikk. Skal jeg kjøpe noe på Lefdal av PC-utstyr i dag så må jeg trues med pistol! Endret 16. september 2007 av ronron25 Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 (endret) reklamer hvis det går! PC-en som jeg har i sinaturen min betalte jeg 4000kr for med strøm og kabinett! for en idiot, 10000kr for en sånn pc huff! 9504439[/snapback] Er ganske sikker på at han ikke har kunnskap til å bygge den selv,men tror nok at han kunne fått noe mye bedre ferdigbygget på en av nettbutikkene.. Men jeg har vertfall fått vite det jeg ville og det skal han få høre,så får vi se hvor mye skryt som kommer de neste dagene.. Endret 16. september 2007 av BacardiKillah Lenke til kommentar
coban Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Nå er det forøvrig ingen sammenligning mellom det å BYGGE en pc og det å kjøpe hos en FORHANDLER.. Jeg har gjort begge deler og jeg tar gjerne en FORHANDLER maskin any day - nå har behovet skiftet seg litt fra å ville ha mest mulig ytelse til å ha en maskin som gjør de oppgavene jeg ønsker 100% dag inn og dag ut - uten at jeg må sjekke nye drivere hver uke. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Nå er det forøvrig ingen sammenligning mellom det å BYGGE en pc og det å kjøpe hos en FORHANDLER.. Jeg har gjort begge deler og jeg tar gjerne en FORHANDLER maskin any day - nå har behovet skiftet seg litt fra å ville ha mest mulig ytelse til å ha en maskin som gjør de oppgavene jeg ønsker 100% dag inn og dag ut - uten at jeg må sjekke nye drivere hver uke. 9504754[/snapback] Vell.. Det kommer til eksempels nye drivere til nVIDIA skjermkortet rundt 1 gang i måneden. nVIDIA er nVIDIA og det har ingen betydning om det er ferdig montert, du har montert det selv, at det er kjøpt hos en nettbutikk eller om du har kjøpt skjermkortet hos Elkjøp. Samme gjelder alle andre komponenter i en PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå