Gå til innhold

Oppskalering av wii spill til 720p via reciver?


marius90

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen her som har prøvd å oppskalere wii spill til 720p via en reciver elns?

Tenkte jeg skulle prøve på det når jeg kjøper meg en ny reciver og bare lurte på om noen har prøvd dette og sett åssen det blir?

 

Skal kjøpe meg en Yamaha 1800 og i den sitter det en ganske bra videodel så tror egentlig det blir ganske bra. Hva tror dere?

 

Hvis det går i det heletatt da, burde vel gjøre det, den klarer jo å oppskalere alt annet så da burde den klare å oppskalere signalet fra wii også? Burde jo ikke være noe anderledes enn fra en dvd spiller.

Endret av marius90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal kjøpe meg en Wii imorgen, da kjøper jeg med scartkabel, men så fort jeg får råd skal jeg jammen meg kjøpe meg komponent å prøve å koble den til naboens reciver og se åssen det blir. Han har en Yamaha 861 som også har fått veldig skryt for videodelen sin så tror egentlig det kan bli bra. Skal komme med tilbakemelding når jeg får testet. :thumbup:

Lenke til kommentar
Tven vil jo oppskalere bildet uansett, TVen min påstår den 1080p bilde selv om Wiien bare sender ut 480p signal.

Slik er det ihvertfal ikke på min tv. Spiller jeg av en film elns i f.eks 576p så viser den 576p, den oppskalerer ikke.

 

Det som er så fint med å sende den gjennom yamaha reciveren er at jeg kan koble til komponent så gjør den om til digitale signaler så jeg kan bruke en Hdmi kabel fra reciveren og opp til tvn og som sagt at jeg kan kjøre i 720p. Er ikke sikkert grafikken blir noe bedre, men siden videodelen i den nevnte reciveren er av såpass høy kvalitet så tror jeg fargene, kontrasten og alt sjenerelt vil bli litt bedre. Men skal ikke si noe sikkert uten å ha prøvd først.

 

Skal prøve og få testet ut dette iløpet av uka. :)

Endret av marius90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...