Gå til innhold

Bra rimelig eller kompakt kamera - hva skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg et digitalt kamera. Er litt usikker på om jeg skal velge et lite billig kamera eller et ultra-kompakt kamera. Men uansett hva jeg velger av de to typene så er jeg heller ikke sikker på hvilket kamera jeg skal velge. Har ikke så mye peiling på foto men vil ha et kamera som ser bra ut og er lite, og som selvsagt tar bra bilder. Vil ha et kamera jeg alltid kan ta med meg, og så lenge bildekvaliteten er god nok vil jeg heller ha mer zoom enn en ekstra megapixel. Pris er ikke så alt for nøye, er mer opptatt av å finne et kamera som passer mitt behov. Har nå funnet følgende kameraer som ser ganske bra ut: (Priser er u/mva da jeg studerer i Australia og får mva tilbake når jeg flyr ut)

Sony Digital Camera Cyber-Shot P51 - 2mp, 2x zoom - 1960 kr.

Kodak EasyShare DX4330 - 3mp, 3x zoom, No Dock - kr. 2195

Kodak EasyShare DX4900 - 4mp, 2x zoom, No Dock - 2695 kr.

Kodak EasyShare LS443 - 4mp, 3x zoom, dock - 3350 kr.

Nikon Coolpix 3500 - 3.2MP, 3x Optisk Zoom, 8MB - kr 2959

Minolta Dimage F-100 blue - 4mp, 3x zoom, metal - kr. 3994

Casio QV-R4 - 4mp, 4xzoom - kr 4016

Minolta Dimage Xi - 3mp, 3x zoom - 3621 kr.

Fuji FinePix A303 Zoom - 3mp, 3x zoom - 2499 kr.

Sony Digital Camera Cyber-Shot P71 - 3mp, 3x zoom - 2752 kr.

Noen som kan komme med noen gode råd eller anbefalinger til mitt bruk og om disse kameraene?

I og med at jeg får mva tilbake når jeg kjøper i norge (samt bedre reklamasjonsrett etc.) så kjøper jeg heller her enn i australia (billigere i norge), men jeg skal innom Hong Kong på veien ned og lurer derfor på om noen vet hvordan prisene er der nede? lønner det seg å kjøpe der istedenfor her i norge?

priser er hentet fra xd.no, akamera pris-guide og en leverandør vi bruker der jeg jobber.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil ha et kamera jeg alltid kan ta med meg, og så lenge bildekvaliteten er god nok vil jeg heller ha mer zoom enn en ekstra megapixel.

Helt enig med deg. Har et Nikon CP5700 med 8x zoom som jeg er fornøyd med, men kom nettopp over et brukt Casio QV-2900UX også med 8x zoom, macro på 1cm nærgrense samt intervallfotografering.

Det er på 2MPiksler og skal brukes som reservekamera.

Finner du en brukt Casio, vil jeg anbefale dette.

Lenke til kommentar

Hei!

En venn av meg fikk en Fuji F401z med Dockingstasjon fra kjærsten sin i Hong Kong for ca 2500 Kroner. Samme kamera UTEN docking stasjon koster rundt 3800 inkl mva her i Norge så vidt jeg husker. Så jeg tror man kan regne ca halv pris fra norsk pris inkl. mva så det er nok noe å satse på.

Ellers har jeg kjøpt et Nikon Coolpix 3500 i dag som jeg så langt er ganske fornøyd med. Har bare tatt noen titalls eksperimenteringsbilder men ser alle veldig bra ut. Makrofunksjonen er veldig veldig bra. Har ikke prøvd å ta bilder ute enda da. Det som er ulempen med kamera er at det ikke har standarbatterier og at batteriet må bli tatt ut for å bli ladet og ikke lyd på video. (kjøpte det for 3550 hos foto knudsen (tilbudet varer ut denne uken) og du får tyveriforsikring med på kjøpet).

Du kan maile med for bilder ( [email protected] )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...