TanglewoodD Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Hei Har da problemer med mitt nye skjermkort, ATI X1950 PRO 256mb AGP. Jeg føler at alt lagger, når jeg blar nedover en side med skrift lagger det til og med, og CS : S er det 60-70 fps i. Resta av oppsettet er Ny installert Windows Vista 1024 DDR3200 AmD A64 430w Mist PSU Det står i Steam at jeg har en utdatert Driver til skjermkortet, men det er den nyeste. Jeg har jo tatt et google søk da, og fant ut at gamle drivere kan fungere bedre ? - Jeg har innstillinger I CS som er under anbefalt - og da har jeg 60-70 fps + at jeg har OC skjermkortet. Endret 15. september 2007 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Nå er ikke Vista den Ultimate Gaming OSet, særlig ikke med kun 1024MB Ram. Det finnes enkle ting man kan gjøre for å få en liten ekstra boost med Vista. #1 Høyreklikk på din Harddisk og velg Egenskaper. Fjern haken fra Indekser denne stasjonen... #2 klikk Start (Windows ikonet) skriv inn Kjør, og klikk på Kjør programmet som kommer opp under Programmer øverst skriv inn services.msc og klikk OK Bla deg ned til Windows Search Dobbelklikk på denne og velg Deaktivert under oppstartstype Klikk Bruk, Bekreft valget, OK og avslutt Tjenester programmet #3 Deaktiver unødvendige tjenester og programmer fra å starte sammen med Windows [[StartUp Tuner 2]] Windows Side Panel er ekempel et program som bruker overdrevet med systemressurser. #4 Fjern unødvendige skrot og registerfiler med eksempel nCleaner og/eller CCleaner NB: Ved bruk av CCleaner, så fjern haken ved Bare slett filer som er eldre enn 48 timer Det finnes også flere ting du kan gjøre for å øke ytelsen, men går ikke detaljert inn i dette nå. - Slå av automatisk disk defragmentering Husk å manuelt kjøre disk defrag fra tid til annen - Deaktiver Windows Defender Defender er ikke særlig god til fjerning av Spyware, og er mer et irritasjonsmoment. Husk å installere et annet Antisyware program om du deaktiverer Defender. Fjern haken fra "Start sammen med Windows" i Defender menyen og velg Deaktivert under Services.msc, slik som med Indekseringstjenesten. - Slå av Systemgjenopprettingsfunksjonen Husk da å ta gjenvlig backup av dine filer - Slå av Widnwsgjenomsiktige glasseffekt Her har du også en liste over gode tweaks du kan utføre manuelt. http://www.tweakhound.com/vista/tweakguide/index.htm Lenke til kommentar
Intern Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Jeg synes det høres driver relatert ut. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Altså, selvom jeg kjører et OS som ikke er 100% game-relatert burde jo det fortsatt gå ann - i stor grad. Jeg kjørte først Windows 2000, etter 1 dag med spørsmål sendte jeg mail til ATI, X1950 støtta ikke win2000. Greit nok, da ble det vista, men ble faen ikke noe bedre av den grunn. Med middels over hele innstillingene i Source får jeg 40-70fps, det er like mye som 9800pro 128mb kortet mitt. Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hvis du har LCD skjerm støtter ikke skjermen mer enn 60fps uansett. Vet du om du har v-sync på i spillet? Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Jeg synes det høres driver relatert ut. 9502379[/snapback] Enig. Har samme problemet etter jeg har installert xp på nytt, men med en gang jeg installerer nyeste driverne fra nVidia funker alt fett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå