Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-link DGL 4300 port forward problem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis modemet står i routermodus med dhcp aktivert og den trådløse d-link routeren har aktivert dhcp, så må du åpne porter i begge routerne.

En lettere måte er og sette opp trådløst nett, og deretter deaktivere dhcp i d-linken. Nettverkskabelen som er koblet til i porten "wan" på d-linken skal over i port 1.

Da funker D-linken som en switch, og det er bare routermodemet du må åpne porter i.

Lenke til kommentar
Hvis modemet står i routermodus med dhcp aktivert og den trådløse d-link routeren har aktivert dhcp, så må du åpne porter i begge routerne.

En lettere måte er og sette opp trådløst nett, og deretter deaktivere dhcp i d-linken. Nettverkskabelen som er koblet til i porten "wan" på d-linken skal over i port 1.

Da funker D-linken som en switch, og det er bare routermodemet du må åpne porter i.

9500808[/snapback]

Tenkte jeg skulle teste dette, men hvordan kobler jeg av DHCP på ruteren?

Edit: fant det...:-)

Endret av Dentro
Lenke til kommentar
Etter jeg monterte en D-link DGL 4300 mellom maskin og bredbåndsruter fungerer ikke port forward til utorrent.

Har noen erfaringer på dette? :hmm:

9500429[/snapback]

Jeg har samme router og gjør det ganske enkelt slik på Advanced > Virtual Server:

TorrentCabled 192.168.0.XXX Both 26XXX/26XXX Allow All Always

Har ikke gjort en døyt med DHCP-innstillingene. Viktig å la ip-adressen være tilsvarende ip-adressen på den maskinen - og nettverkstilkoblingen - du sitter på, og at portene er de du har definert i utorrent. Verre er det ikke. :)

Lenke til kommentar
Har testet alle måter og maxila sitt dhcp triks var det eneste jeg fikk til å fungere:-)

9503411[/snapback]

bra at du fikk det til :)

Fant foresten ut en plass på forumet at en kan sette fast

ip(de ipeene routerene delte ut før) for så og kunne komme seg inn på routeren, og endre innstillinger til trådløst internett osv.

Lenke til kommentar
Har testet alle måter og maxila sitt dhcp triks var det eneste jeg fikk til å fungere:-)

9503411[/snapback]

bra at du fikk det til :)

Fant foresten ut en plass på forumet at en kan sette fast

ip(de ipeene routerene delte ut før) for så og kunne komme seg inn på routeren, og endre innstillinger til trådløst internett osv.

9503512[/snapback]

Ok, det fungerer fortsatt om man bruker trådløst også... men kablet kontakt forsvinner ser det ut til da den trådløse ruteren mottar ny ip fra dhcp på bredbåndsmodemet...

Lenke til kommentar

Hø, det funket fint oppe, men de 2 andre maskinene mine som var koblet opp i stuen mistet nettet helt :hrm:

Så kontormaskinen funket, laptoppen funket via trådløst samt HTC windows telefonen min...Ip-telefonen virket også... HTPC'n i stua og XBOX fikk ikke kontakt med GB lanet eller internet mer når jeg kjørte wan via ip-telefonen til port 1.

-------------------------------------------------------------------------------------

Jeg slo av alt utstyret og resatte trådløs ruter og rutermodem. Alle moduler fikk tildelt nye adresser via dhcp slik at alt var oppe og gikk igjen. Så fikset jeg det trådløse nettet med mine instillinger før jeg slo av SPI (firewall på den trådløse ruteren).

Så satte jeg opp virtual server + special app mot kontoret. Deretter åpnet jeg riktig port i rutermodem for utorrent. Nå ser alt ut til å virke! :whistle:

-------------------------------------------------------------------------------------

Det eneste jeg lurer på nå er hvordan man klarer å få noe særlig mer en 100mbit på lan siden? Jeg leste en review hvor de lå på omtrent 300mbit i overføringshastighet over GB lanet på denne ruteren... Min stopper på omtrent 10MB/s :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...