Gå til innhold

3 røde ringer. Hva er galt? (med bilder!)

ekl1tz

Anbefalte innlegg

Som emnetittelen sier har jeg fått 3 røde ringer på min xbox360. Jeg har prøvd "håndduk-trikset" 3 ganger. Hver gang kjører den noen sekunder, så blir skjermen full av prikker også går den i frys modus, når jeg restarter igjen tilbake på 3 røde.

Jeg har nå åpnet hele dritten, men finner ingen synlige feil (vet heller ikke hva jeg skal se etter). Synes GPU/CPU så litt mistenkelige ut, kan det være her feilen ligger?

Error koden er 1020 (uknown hardware error)

; literally means the console does not know what is wrong. Possibly a short or cold solder joint somewhere (2 reports of people repairing this, one was removing moisture build up inside the console, the other used a hot-air rework to reflow the BGA Ram chips)

Bilder:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Undersida av den ene kjøleribba

kjler2.jpg

Undersida av den andre kjøleribba

kjler1.jpg

CPU

gpu.jpg

GPU

cpu.jpg

Hovedkortet

IMG_4268.jpg

Det er ikke garanti på den lengre uansett, defor åpnet jeg den.

Endret av ekl1tz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Jeg har nå åpnet hele dritten, men finner ingen synlige feil (vet heller ikke hva jeg skal se etter). Synes GPU/CPU så litt mistenkelige ut, kan det være her feilen ligger?"

Idet du åpnet konsollen brøt du garantien du nesten sikkert hadde. Det var nok ikke lurt å leke feilsøker selv.

Lenke til kommentar
Ser ut som det er brukt vel mye kjølepasta på GPU og CPU  :ermm:

9500295[/snapback]

Ja, ser litt ut som det ja. Var kanskje litt dårlig kontakt på GPU-en hvertfall :hmm:

Idet du åpnet konsollen brøt du garantien du nesten sikkert hadde.

9500303[/snapback]

Det er jeg fult klar over.

Skal jeg prøve å legge på ny kjølepasta kanskje?

Tenkte kanskje å prøve det han med Solution nr. 3 foreslår her: http://www.fixya.com/support/t142158-3_flashing_red_lights

Men han sier du skal ta av noe gummi-greier på memory-chippene, det er det ikke på min box.

Endret av ekl1tz
Lenke til kommentar

Hvis det er tilfelle at 360'en virker en liten stund etter at du har prøvd "håndkle"-trikset, for så å slutte å virke helt, er det loddepunktene som trolig er problemet. "Håndkle"-trikset gjør 360'en langt varmere enn normalt, hovedkortet går i spenn, og en liten stund har de dårlige/brutte loddepunktene kontakt. Når 360'en blir kaldere, forsvinner spennet og det er igjen brudd mellom HK og GPU (evt. CPU).

Bedre kjøling vil ikke gjøre noe fra eller til på dette problemet. GPU må fjernes og det må lages nye loddepunkter (noe som er svært nøysommelig og krevende arbeid og krever spesielt utstyr).

Lenke til kommentar
Hvis det er tilfelle at 360'en virker en liten stund etter at du har prøvd "håndkle"-trikset, for så å slutte å virke helt, er det loddepunktene som trolig er problemet. "Håndkle"-trikset gjør 360'en langt varmere enn normalt, hovedkortet går i spenn, og en liten stund har de dårlige/brutte loddepunktene kontakt. Når 360'en blir kaldere, forsvinner spennet og det er igjen brudd mellom HK og GPU (evt. CPU).

9500422[/snapback]

Vil tro at det stemmer, ja. :/

Er vel ikke så mye å gjøre da?

Endret av ekl1tz
Lenke til kommentar
Vil tro at det stemmer, ja. :/

Er vel ikke så mye å gjøre da?

Du kan søke på nettet på oppskrifter over hvordan du kan få X-klampen til å utøve mer trykk på GPU, mulig det hjelper. Ellers er det som jeg sa, loddepunktene (som er et rutenett av små tinnballer) må lages på nytt.

Lenke til kommentar

X-clamp modifikasjonen vil være den beste på sikt, min har nå virket i flere uker etter att jeg gjore den, men til og begynne med kan du prøve følgende:

-Rens cpu og gpu'en godt med isopropanol eller cpu-rens

-Legg så på ett tynt lag med ny kjølepasta.

-Monter så heatsinkene og skru hovedkortet på plass, men ikke sett på dekselet ennå.

-Deretter tar du å kobler ifra viftekontakten og starter opp maskinen.

-Vent helt til de 3/4 røde ringene blir til 2 og så trekker du ut strømkabelen.

-La den så sto å avkjøle seg i ca 15 min.

-Sjekk så om den virker :thumbup:.

Lenke til kommentar
Er de bildene ekte? Hele greia er svidd til gokk og du lurer på hva som er galt?

9500825[/snapback]

Ja, hvorfor skulle de ikke være ekte? Og hvor er det helt svidd?

Men tror jeg skal prøve å ha på ny pasta og bytte ut "x-clamps", så får vi se. Får ikke kjøpt pasta for mandag :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...