rockrecorder Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Hei, PC-en min vil ikke boote. Jeg kan skru på maskinen, og alt av vifter og lys på hovedkortet starter, men skjerm, mus og tastatur er HELT dødt. Historien går så her: Jeg ville formattere c: disken, og hadde laget meg en boot cd. Jeg puttet denne inn, men ingenting skjedde. Derfor gikk jeg inn i Bios og endret "First bootable device" fra FLOPPY DISK til CD-ROM. Deretter startet jeg booting fra begynnelsen. Da kom det opp: To boot from cd, press any key Boot from cd Boot from cd To start recovery, press F8 Deretter låste det seg. Ingenting skjedde, så jeg slo maskinen av. Etter det har jeg ikke kommet inn i det hele tatt. Jeg har prøvd å ta ut CMOSbatteriet over natten, flyttet CMOSjumperen, skiftet batteri og blåst PC-en ren for støv(kunne ikke skade...), men ingenting hjelper. Systemet mitt består av dette: ABIT KV8-MAX3 hovedkort AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz cpu ASUS Radeon 9600XT 128Mb 2x Crucial 1Gb 400MHz CL3 RAM-minne Håper det er noen som kan hjelpe. Takk for oppmerksomheten Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Koblet til noen nye enheter? Kanskje PSU har tatt kvelden?! Prøv med en annen om du har mulighet. Prøv med 1 minnebrikke! Kobl vekk alle unødvendige komponenter (alt bortsett fra PSU, HK, minne og Skjermkort) og prøv igjen. Gå over kabler osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå