Pipesnipe Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Hei... Vi har planer om å lage film i hamar, med action preg etc... Har allerede begynt å kjøpe inn gevær og annet "swat" utstyr, men det eneste vi mangler er spesialeffekter. Er det noen som vet hvordan man lager litt "vennlige" bomber som kan fungere flott som spesialeffekter? Vi har ikke så mye å rutte med (bortsett fra mel, som jeg har hørt er veldig bra å lage bomber med) Alle forslag tas imot med takk... Hvis dere vet om noe man kan putte inn i en softgun m15 deagle som får til den flammeeffekten på enden, så si gjerne ifra Lenke til kommentar
Grimnar_ Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) sement er også en fin ting. Bare litt kjipt da det fester seg til alt og alle dersom det blåser i feil rettning. EDIT: sement uten vann altså Endret 15. september 2007 av Grimnar_ Lenke til kommentar
varmit Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Nå vet jeg egentlig ikke hvor langt man kan gå etter norsk lov, eller om dere har tillatelse til å drive på med pyrotekniske effekter. Men jeg vet om noen fancy metoder på kuletreffsimulatorer, både til kropper og vegger Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Hei... Vi har planer om å lage film i hamar, med action preg etc... Har allerede begynt å kjøpe inn gevær og annet "swat" utstyr, men det eneste vi mangler er spesialeffekter. Er det noen som vet hvordan man lager litt "vennlige" bomber som kan fungere flott som spesialeffekter? Vi har ikke så mye å rutte med (bortsett fra mel, som jeg har hørt er veldig bra å lage bomber med) Alle forslag tas imot med takk... Hvis dere vet om noe man kan putte inn i en softgun m15 deagle som får til den flammeeffekten på enden, så si gjerne ifra 9499847[/snapback] mel må du holde deg langt unna, får du det i lungene kan du få kjemisk lunnebetennelse, noe du kan få av nesten alle fine pulvere. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Macgyver håndboka inneholder vell mange måter å lage bomber. F.eks. Bland olje og kunstgjødsel og fyr på. Det smeller ihvertfall Også finnes det dataprogrammer som du kan legge till alskens eksplosjoner og "muzzleflashes" i. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 MacGyver-triks er som oftest fake, og uberegnelige om det for en gangs skyld skulle fungere. Kommer an på hvilke effekter du trenger også. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Pulveret i isposer sammen med Diesel funker veldig bra. Er du helt crazy kjøper du Aceton og får tak i hydrogenperoksid, vi har dette i skapet på skolen. Da kan du lage noe med MYE smell, men dette er farlig!!! Fyrstikkbomber smeller også godt, du kan bruke deler av en brødrister for å lage "tenneren". Ikke så veldig farlig, men du får et svosj og en mini-soppsky. Veldig mye gøy man kan lage, det beste hadde jo vært gammelt fyrverkeri. Du kan også lage "guncotton", men det krever svovelsyre. (Noe som ikke er så altfor vanskelig å få tak i) Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 du kan vel også lage krutt, men man må bruke veldig lite om gangen ellers går det både fingre og tær, for å ikke nevner at man kan få kjemiske brannsår(samme man får av fyrverkeri) Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 MacGyver-triks er som oftest fake, og uberegnelige om det for en gangs skyld skulle fungere.Kommer an på hvilke effekter du trenger også. 9501844[/snapback] Du tror du vet. Har du lest Macgyver håndboken? Der er det fysisk bevist at ALLE triksene i MacGyver serien er real. Selv den når han stopper en syrelekasje meg sjokolade. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 MacGyver-triks er som oftest fake, og uberegnelige om det for en gangs skyld skulle fungere.Kommer an på hvilke effekter du trenger også. 9501844[/snapback] Du tror du vet. Har du lest Macgyver håndboken? Der er det fysisk bevist at ALLE triksene i MacGyver serien er real. Selv den når han stopper en syrelekasje meg sjokolade. 9502624[/snapback] Nja, har mine tvil om noe av tingene han gjør. Men velvel, hver sine meninger. Jeg lager ikke pyrotekniske triks alla MacGyver, men meg om det. Nå tror jeg også vi skal avslutte samtalen om produksjon av bomber her, ellers kommer moderator og stenger. Hvor stort er filmprosjektet, kan dere leie pyrotekniker eller er det på hobbybasis? Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Neida, det er lov å snakke om bomber! Det var en tråd hvor trådstarter laget rørbomber, det hele ble filmet og folk følgte med. Moderatorer også, skal heller søke den frem hvis en moderator ypper seg. Lenke til kommentar
CalleKanin Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) alle mackGayver triksene er mulige men ere veldig upålitelige... mange er det liksom 40% sjanse for att går... snakker mest om den han gjør i noen av episodene... vis man er forsiktig med det og sånt vill det vell gå..? har egentlig ikke mye peiling... men onkelen min har snakket mye om det.. Endret 17. september 2007 av CalleKanin Lenke til kommentar
Pipesnipe Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Mange fine forslag her ja.. Takk, takk... Filmen blir laget på hobbybasis så noen leie av pyrotekniker blir det nok ikke nei, men takk for forslaget... Kan hende at vi får med oss hele "DKM Forum" (De driver å lager en 4D-film, og de kan sakene sine ;-)), men tviler sterkt på det... Flere av dere nevner mac-gyver håndboka... er den en helt seriøs bok som man kan få hos bokhandlere eller noe som man finnner på nettet som er skrevet ned av "bomber" han lager i serien? Nå tror jeg heller det ikke er så farlig å lage bomber, da disse jeg er ute etter skal være så venlige som mulig... ikke skal de være store heller. Bør nesten ta med at alt spilles langt ute i bushen, i et bondegårds-strøk... Fortsett å komme med innspill PS: fant ut hvordan man lager flotte røykbomber Endret 17. september 2007 av Pipe-snipe Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Mange fine forslag her ja.. Takk, takk... Filmen blir laget på hobbybasis så noen leie av pyrotekniker blir det nok ikke nei, men takk for forslaget... Kan hende at vi får med oss hele "DKM Forum" (De driver å lager en 4D-film, og de kan sakene sine ;-)), men tviler sterkt på det... Flere av dere nevner mac-gyver håndboka... er den en helt seriøs bok som man kan få hos bokhandlere eller noe som man finnner på nettet som er skrevet ned av "bomber" han lager i serien? Nå tror jeg heller det ikke er så farlig å lage bomber, da disse jeg er ute etter skal være så venlige som mulig... ikke skal de være store heller. Bør nesten ta med at alt spilles langt ute i bushen, i et bondegårds-strøk... Fortsett å komme med innspill PS: fant ut hvordan man lager flotte røykbomber 9510909[/snapback] Boken er skrevet av noen folk som har testet ut forsøkene og gjennskapet dem. Det er ikke tull nei, boken er gratis tror jeg. Søk på Wikipedia de har en artikkel om boka. EDIT: http://www.scribd.com/doc/194699/The-Unoff...-HowTo-Handbook Endret 17. september 2007 av Tt.mrX Lenke til kommentar
General_Skurf Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 kjør plumbo og vann i plastikk flasker,, rist godt etter vert kjenner du den utvider seg da slipper du og går i dekning... den gir ganske bra smell ut ifra hvor godt du har laget den. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Du kan jo se gjennom anarkistens kokebok som du får lastet ned som tekstfiler på internett gratis flere steder... Der står det nok noe om forskjellige røykbomber / ordentlige bomber... vet ikke om det er lovlig å være i besittelse av boka her i norge da? Lenke til kommentar
varmit Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Du kan jo se gjennom anarkistens kokebok som du får lastet ned som tekstfiler på internett gratis flere steder... Der står det nok noe om forskjellige røykbomber / ordentlige bomber... vet ikke om det er lovlig å være i besittelse av boka her i norge da? 9535676[/snapback] Anarkistisk kokebok er ikke reknet som en serlig pålitelig kilde, selv om du sikkert kan slumpe over noe som virker. Men om det er en liten røykbombe du skal ha er det jo lite du kan gjøre galt.. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 En relativt ufarlig røykbombe er ping-pong baller da.. Klipp opp tre stykker og pakk de inn i sølvfolie, så tenner du på og tramper på den... (tror det var sånn i allefall, du kan sikkert prøve å feile litt..) Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 kjør plumbo og vann i plastikk flasker,, rist godt etter vert kjenner du den utvider seg da slipper du og går i dekning... den gir ganske bra smell ut ifra hvor godt du har laget den. 9518573[/snapback] Den er vel ikke helt trygg og stabil akkurat. Går skrekkhistorier på bygda hjemme om folk på 70tallet som sprengte av seg fingre og hender og endte opp som makabre freaks etter at plumbobombene hadde gått av for tidlig. Ang. topic, kan du jo sjekke ut: www.warispeace.co.uk Ellers så er nyttårsaften og fyrverkerisalg en utmerket start for alskens moro. Bare invester i noen batteri og demonter de og leke seg litt det, så har man flust med små "bomber" som kan legges under en pose mel helt ut på bakken og få noen flotte flammer, benyttes til å sprenge bl.a. CRT-skjermer, epler og harddisker og ha annet moro med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå