Gå til innhold

Eheim 1048 strøm tilkobling

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte nettopp eheim 1048 fra microplex, men syntes strømtilkoblinga var heller kjedelig. Må strekke den store kontakta ut av PC-en på ett eller annet vis, og i tillegg må den kobles i manuellt før jeg slår på PC-en. Er det noen måte å unngå dette på? Kan den slås på samtidig med PC-en?

Kikket på swiftechs relè kit, Hvordan fungerer dette? Vil jeg slippe å måtte strekke den store kontakta ut av kabinettet da? Og vil pumpa starte samtidig med resten av PC-en?

Takker for forklaringer rundt dette :)

mvh

theck1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du vil alikevel måtte trekke størm fra et sted, det er snakk om 230V ac, det har du ikke inne i PC-en... relè kitet kan kun hjelpe deg med at pumpa ikke vil gå når PC-en er av.

men vil innebære at du må kutte av pluggen på pumpa og koble litt, noe som ikke er bare ufalig med 230V.

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar
du vil alikevel måtte trekke størm fra et sted, det er snakk om 230V ac, det har du ikke inne i PC-en... relè kitet kan kun hjelpe deg med at pumpa ikke vil gå når PC-en er av.

men vil innebære at du må kutte av pluggen på pumpa og koble litt, noe som ikke er bare ufalig med 230V.

9500398[/snapback]

Takk for svar :)

Så jeg må kutte av 220v pluggen i enden for å koble til relè kittet? Har du litt mer informasjon om hvordan dette fungerer? Hva som egentlig må gjøres?

mvh

theck1

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en stikkontakt på elfa og koblet til pumpa, så kabelen går ut gjennom et lite hull. En strips rundt kabelen på innsiden av kabinettet sørger for at jeg ikke drar i pumpa med kabelen. Jeg lar også pumpa alltid stå på, om PC-en er på eller av. Den er jo lydløs. Eheimer 1250 vibrasjonsdempet med stressballer.

Lenke til kommentar

Jeg har et slikt rele. Det funker veldig greit. Driter i om jeg må kappe kabelen til pumpa. Alt ligger veldig fint inni i kabinettet. Løsningen jeg fant på å få 230V inn i kabinettet kan sees på bildet. Det følger nemlig med en slik kontakt med releet, og jeg bare kappa høl i kabinettet og stappet kontakten i.

cqs1189874329p.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...