Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

byttet kasse fra automat til man. nå ingen gnist


stich_it

Anbefalte innlegg

hei, jeg har byttet fra automat til manuell kasse på min 190E, etter jeg gjorde dette får jeg nå ingen gnist på tennplugger. startmotoren funker så motoren snurrer og den får bensin men jeg får ikke gnis på tennplugg.

 

har dette noe med ombygingen å gjøre eller er det noe annet?

 

har forresten allerde lagt ut spørsmål på 190klubbens forum, spør her også da jeg er litt desp etter å få bilen igang. det er jo lørdag :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

var nok ikke elektronisk girkasse, var vakumstyrt giring. startsperra er jo strømstyrt men den er lasket sammen. har målt litt spenning og strøm og det er spenning inn på coilen men ingen ting fra coil til fordeler. så mulig gåen coil. eller en føler som har tatt kvelden. ikke vet jeg. håper på å finne det ut imorra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

styringssystemet heter bosch K-jetronic eller no slikt. har fordeler sm sender gnisten og en "hjerne" som styrer om fordeleren skal få strøm til gnisten. og den er avhengig av signal fra sensor som sitter å føler på svinghjulet. var dette jeg hadde feil jeg brukte et gammelt svinghjul som hadde stått i en motor uten føler der. de gamle motorene hade føleren forran.

 

så etter mye roting om å finne et slikt fantj eg et på en lokale bil demonteringsplassen :p

 

så sviver nå :D

Lenke til kommentar

Sjekk om det er signal fra OT-giveren (øvre dødpunktgiver), det går en coax-kabel(grønn?) inn på tenningsmodulen(sitter på venstre innerskjerm), mål den med et multimeter (innstilt på vekselspenning) og se om den gir signal.

 

Mener en der jeg tidligere har jobbet med har byttet motor med en 2.6 liter som tidligere hadde automatgir, og tror han opplevde noe av de samme problemene.

 

Kan høre med han på mandag.

Lenke til kommentar
Sjekk om det er signal fra OT-giveren (øvre dødpunktgiver), det går en coax-kabel(grønn?) inn på tenningsmodulen(sitter på venstre innerskjerm), mål den med et multimeter (innstilt på vekselspenning) og se om den gir signal.

 

Mener en der jeg tidligere har jobbet med har byttet motor med en 2.6 liter som tidligere hadde automatgir, og tror han opplevde noe av de samme problemene.

 

Kan høre med han på mandag.

9592945[/snapback]

som jeg nevnte tidligere så funker det nå, feilen var at haynes manualen sa ingenting om at det var føler på svinghjulet og det svinghjulet jeg byttet til hadde ikke disse platene som gjør at føleren reagerer. så måtte skaffe meg nytt svinghjul. og nå funker det fet.

Lenke til kommentar
Sjekk om det er signal fra OT-giveren (øvre dødpunktgiver), det går en coax-kabel(grønn?) inn på tenningsmodulen(sitter på venstre innerskjerm), mål den med et multimeter (innstilt på vekselspenning) og se om den gir signal.

 

Mener en der jeg tidligere har jobbet med har byttet motor med en 2.6 liter som tidligere hadde automatgir, og tror han opplevde noe av de samme problemene.

 

Kan høre med han på mandag.

9592945[/snapback]

som jeg nevnte tidligere så funker det nå, feilen var at haynes manualen sa ingenting om at det var føler på svinghjulet og det svinghjulet jeg byttet til hadde ikke disse platene som gjør at føleren reagerer. så måtte skaffe meg nytt svinghjul. og nå funker det fet.

9592990[/snapback]

 

Aha!

 

Da hadde jeg var jeg ihvertfall inne på det rett vei. Bra du fant ut av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...