stich_it Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 hei, jeg har byttet fra automat til manuell kasse på min 190E, etter jeg gjorde dette får jeg nå ingen gnist på tennplugger. startmotoren funker så motoren snurrer og den får bensin men jeg får ikke gnis på tennplugg. har dette noe med ombygingen å gjøre eller er det noe annet? har forresten allerde lagt ut spørsmål på 190klubbens forum, spør her også da jeg er litt desp etter å få bilen igang. det er jo lørdag Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Nå er jeg ikke noen mercedesmann men hadde bilen elektronisk girkasse så kan det godt hende du må skaffe hjernen til fra 190E med manuell girkasse. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 var nok ikke elektronisk girkasse, var vakumstyrt giring. startsperra er jo strømstyrt men den er lasket sammen. har målt litt spenning og strøm og det er spenning inn på coilen men ingen ting fra coil til fordeler. så mulig gåen coil. eller en føler som har tatt kvelden. ikke vet jeg. håper på å finne det ut imorra. Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 nå husker jeg ikke i farta hvordan tenningssystem det er på den bilen? men er det sånn "gammel" rund fordeler med induktiv/hall giver inni? eller er det en styreenhet som tar seg av det? holder på med litt nyere mercer på jobben min, så kan ikke de gamle så godt.. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 styringssystemet heter bosch K-jetronic eller no slikt. har fordeler sm sender gnisten og en "hjerne" som styrer om fordeleren skal få strøm til gnisten. og den er avhengig av signal fra sensor som sitter å føler på svinghjulet. var dette jeg hadde feil jeg brukte et gammelt svinghjul som hadde stått i en motor uten føler der. de gamle motorene hade føleren forran. så etter mye roting om å finne et slikt fantj eg et på en lokale bil demonteringsplassen så sviver nå Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Sjekk om det er signal fra OT-giveren (øvre dødpunktgiver), det går en coax-kabel(grønn?) inn på tenningsmodulen(sitter på venstre innerskjerm), mål den med et multimeter (innstilt på vekselspenning) og se om den gir signal. Mener en der jeg tidligere har jobbet med har byttet motor med en 2.6 liter som tidligere hadde automatgir, og tror han opplevde noe av de samme problemene. Kan høre med han på mandag. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Sjekk om det er signal fra OT-giveren (øvre dødpunktgiver), det går en coax-kabel(grønn?) inn på tenningsmodulen(sitter på venstre innerskjerm), mål den med et multimeter (innstilt på vekselspenning) og se om den gir signal. Mener en der jeg tidligere har jobbet med har byttet motor med en 2.6 liter som tidligere hadde automatgir, og tror han opplevde noe av de samme problemene. Kan høre med han på mandag. 9592945[/snapback] som jeg nevnte tidligere så funker det nå, feilen var at haynes manualen sa ingenting om at det var føler på svinghjulet og det svinghjulet jeg byttet til hadde ikke disse platene som gjør at føleren reagerer. så måtte skaffe meg nytt svinghjul. og nå funker det fet. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Sjekk om det er signal fra OT-giveren (øvre dødpunktgiver), det går en coax-kabel(grønn?) inn på tenningsmodulen(sitter på venstre innerskjerm), mål den med et multimeter (innstilt på vekselspenning) og se om den gir signal. Mener en der jeg tidligere har jobbet med har byttet motor med en 2.6 liter som tidligere hadde automatgir, og tror han opplevde noe av de samme problemene. Kan høre med han på mandag. 9592945[/snapback] som jeg nevnte tidligere så funker det nå, feilen var at haynes manualen sa ingenting om at det var føler på svinghjulet og det svinghjulet jeg byttet til hadde ikke disse platene som gjør at føleren reagerer. så måtte skaffe meg nytt svinghjul. og nå funker det fet. 9592990[/snapback] Aha! Da hadde jeg var jeg ihvertfall inne på det rett vei. Bra du fant ut av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå