Gå til innhold

iPod touch - lurer på og kjøpe

Anbefalte innlegg

har sottet og tenkt litt på om jeg skulle kjøpe meg ny mp3 spiller. så i dag så satte jeg meg ned og surfa litt, kom over den nye iPod touch, den var jo bare såååå rå... har sottet og lest om den i ei stund n¨å, og har funnet noen ting som jeg lurer på....

først og fremst så er det det med wi-fi, hvordan fungerer dette, er ikke sååå teknisk av meg då en veldig gruneggenede forklaring av dette hadde vert greit..

og så var det lyden da. ar er det flere spørsmål tar dem bare fortløpende:

- er det eq på den (en slik som man kan justere manuelt)

- går det ann og fjerne lydsperren på denne, slik som på de andre ipod'ene

-hvordan er lydkvaliteten i forhold til creative sine mp3 spillere er det merkar forskjeld selv om man bae horer med hodetelefoner i porta pro (koss) klassen.

det var det jeg lurte på i førsteomgang.. kommer sikkert flere spørsmål etterhvert... er supertaknemelig for alle som svarer på dette innelgget her.......

Endret av fredrik1302
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta deg en titt på denne siden: http://www.apple.com/ipodtouch/guidedtour/

Der kan du se en guide som går igjennom funksjon for funksjon, blant annet wifi. iPod Touch har nok sikkert lik lyd som de fleste andre iPod'er. Det er "ingen" som hører forskjell på en iPod og en creative. Ihvertfall ikke med Porta Pro :)

Jeg ville anbefalt Touch fremfor creative osv! Her får du nettleser, mp3 og filmspiller i en liten og lekker boks!

Lenke til kommentar
wi-fi = trådløst internett

Idag finnes det trådløst nesten hvor som helst. Mange nett er låst, men det finnes også en del åpne. vet ihvertfall at Bergen har en del åpne i sentrum.

9499836[/snapback]

dette har jeg ikke peil på, kan du forklare litt nermere, kan jeg bruke dette hjemme i huset mitt på flekkerøy, utenfor kr.sand

Lenke til kommentar

Bare for å rydde opp i begrepet "wi-fi". Det er IKKE en form for mobilt nett. Det er en boks som sprer nettsignaler innenfor en radius på rundt 150-200m. Det er som regel noe du selv eier og administrerer.

Om du f.eks har en bærbar PC hjemme som har tilgang til internett uten bruk av kabler, så har du wi-fi :)

Så JA, iPoden vil virke hjemme hos deg hvis du har trådløst nett tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Bare for å rydde opp i begrepet "wi-fi". Det er IKKE en form for mobilt nett. Det er en boks som sprer nettsignaler innenfor en radius på rundt 150-200m. Det er som regel noe du selv eier og administrerer.

Om du f.eks har en bærbar PC hjemme som har tilgang til internett uten bruk av kabler, så har du wi-fi :)

Så JA, iPoden vil virke hjemme hos deg hvis du har trådløst nett tilgjengelig.

9499926[/snapback]

så den vill virke på alle trdløse netverk, det har ikke no og si om du har telenor los tele 2 eller nexgentel... osv bare det er et trådløst netverk i nerheten så virker wi-fi, uten at man må til å kjøpe nye abonemanger og legge til nye instillinger på modemet...

Endret av fredrik1302
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

høyere? den spiller da høyt nok i masse vis, må ikke bli døv før man er 30 år

skjelden jeg har den på max volum

men uansett touch har et usaklig stort potensiale, siden den baserer seg på OsX man kan egentlig legge inn hva som helst på den, mail/MSN/spill osv...

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

men uansett touch har et usaklig stort potensiale, siden den baserer seg på OsX man kan egentlig legge inn hva som helst på den, mail/MSN/spill osv...

9500817[/snapback]

Ja, men med tungdrevne hodetelefoner har lyden en tendens til å forsvinne pga. volumsperren på europeiske iPoder.

GoPod fungere ikke med iPod Video 5.5G og heller ikke på Nano 2G, så det fungerer neppe på de nyeste iPodene. Firmwaren er nemlig blitt kryptert på disse. Men om du har tungdrevne hodetelefoner så kjøper du ikke iPod uansett da.

Endret av dir3
Lenke til kommentar

9500817[/snapback]

Man kan vel ikke "egentlig" legge inn alt man vil. Dette må vel gjøres med uoffesielle metoder?

Lenke til kommentar

Det er såkalte "hacks" ja, så Apple legger ikke til rette for det. Men i følge en uttalelse fra Apple har de ingen planer om å stikke kjepper i hjulene for de som ønsker å customize iPodene / iPhonen sin.

Apple takes a neutral stance - they're not going to stop anyone from writing apps, and they're not going to maliciously design software updates to break the native apps, but they're not going to care if their software updates accidentally break the native apps either.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...