Gå til innhold

En ekstra strømmforsyning


Anbefalte innlegg

Trenger en ekstra strømmforsyning, og lurer på hvordan jeg skal koble den til "systemet". Jeg har kjøpt en slik strømmkabel forlenger, en som man kan koble imellom to strømmforsyninger, eller bruke til å forlenge kablen. Strømmforsyningen jeg bruker nå har en ut og en inn port, så det er ikke noe problem. Men jeg lurer på hvordan man får den til å virke når man skrur på datamaskinen? Som sagt koble den til systemet :yes:

 

Lurer også på hva som skjer om man tar av lokket på strømmforsyninga, har det egentlig noe å si om det er der? Blir det mye mer bråk, eller er det noen slags bivirkninger av det, ulemper?

:-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge www.7volts.com kan du:

Power up an ATX power supply (without a connected motherboard) by shorting the green wire with any black ground wire in the motherboard connector from the power supply.
Lag deg en knapp el. lignende som du kan skru den på og av med. Bare pass på at du ikke skrur av kjølinga før du har skrudd av resten :)

 

Du trenger ikke å koble sammen de to strømforsyningene, du kan jo la en kjøre selve systemet, mens en annen kjører disker osv. Altså to separate system.

 

Tar du av lokket på PSU skjer lite, med unntak av litt mer lyd... Ikke stikk fingra inn der mens den står på :) Bare husk at med lokket på drar vifta luft gjennom hele PSU (som en tunnel), uten lokk vil kjølinga bli mindre effektiv.

Lenke til kommentar

Ville tro at lokket har en skjermingsfunksjon også, men det bryr jeg meg katten om da jeg må fjerne lokket for bedre gjennomstrømning i kabinettet (mine er plassert på høykant med en 120mm vifte over). Jeg vil tro at om en kjører den grønne styringskabelen på begge PSU`ene (samt jord) vil en starte dem begge ved oppstart av maskinen. Jeg skal til å prøve dette ut, håper det ikke går til H!"#¤ (da to Enermax 431W psu`er er ganske dyre :o ).

Lenke til kommentar
Her er forresten en guide til hvordan en skal kjøre to PSU samtidig. Jeg prøvde å starte med begge PSU samtidig og det fungerte som bare det, men jeg tror jeg vil gå tilbake til å starte en PSU seperat og kjøre rele (pumpestart) og all kjøling og peltier på den ene PSU`en via seperat switch. Hadde derimot vært artig å kunne gjøre begge deler da det vil bli et kort liv på utstyret om jeg glemmer å slå på den PSU som driver kjølesystemet :o (lille distre meg :rofl: ).
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...