Gå til innhold

Last ned Openoffice 2.3

Anbefalte innlegg

Hva angår treg oppstart av OOo på gamle skolemaskiner, så er nok problemet relatert til følgende:

* Lite minne = tregt

* Programmet er installert på skolens sin server. 10 Mb linje som attpåtil deles av mange brukere samtidig = tregt. Kombinert med at mappen gjerne er skrivebeskyttet slik at f.ex oppdatering av programpakken ikke er mulig.

* Innstillingene til OOo ligger ofte på samme serveren = tregt.

Og så langt jeg kan se er det følgende fordeler å bruke OOo fremfor M$ office:

* Regnearket regner riktig.

* Tegneprogrammet Draw. MS har ikke alternative løsninger så vidt jeg vet (hvis man ikke betaler for visio da = dyrt)

* Man kan lage lange pungtlister i Writer uten å være nervøs for at dokumentet plutselig skal bli korrupt. Jada jeg hadde en case med Office 2003 i forrige uke hvor flere timers arbeid gikk fløyten. Klarte aldri å gjennopprette fila ordentlig. Selv backupen hadde feil som ikke lot rette opp.

* Kan importere andre formater uten å måtte installere ekstra plugins.

* Dokumentene (.odf) opptar mye mindre plass enn tilsvarende .doc filer.

* Eksportere til pdf (mulig det finnes plugin til office, har ikke letet etter det)

* Mappen der OOo kan jeg kopiere til en minnepenn/CD-rom og ta denne med til en annen PC og så vil OOo fungere der like godt. Det vil aldri fungere med MS office (med mindre det allerede er installert på til-maskinen, men da har det jo ingen hensikt likevel)

Innstillingene til OOo ligger under C:\Doc..Settings\<brukernavn>\Programdata\OpenOffice.org2\user og kan kopiereres til en annen maskin i tilsvarende mappe, så har man det samme oppsettet som på den opprinnelige maskinen.

Ulemper med OOo som jeg kan komme på i farten (heller småting jeg ikke finner ut af enn ulemper):

* Finner ingen dokumentasjon/tutorial for å lage macro.

* Vet ikke om det er mulig å skifte lokasjon for mappen med innstillingene.

Altså C:\Doc..Settings\<brukernavn>\Programdata\OpenOffice.org2\user -mappa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...