kaunda Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Jeg har en Sony DCR-TRV30E og Pyro 1394 FireWirekort . Jeg kjører en capture vha. Premiere eller Mediastudio hvor instillingene er PAL (720x576). Filinformasjonen/properties på fila sier at oppløsningen er 720x576, men når jeg ser på den i F.eks. Mediaplayeren på PC'en, så er bildet kun halvparten - altså 360x288? Alt tilsier at bildet er i riktig oppløsning, men ikke visuelt. Noen som kjenner til dette? Lenke til kommentar
Praetorian Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Du har vel sjekket at Media Player ikke er satt til å vise i 50%..:? Lenke til kommentar
kaunda Skrevet 5. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2002 Nei, den viser ikke 50% i mediaplayeren. Jeg får samme problem også når jeg eksporterer den ferdig redigerte filmen i DV-format. Dersom jeg eksporterer den til ms avi, mpeg2, divx eller lignende, så vises den i PAL størrelse. Problemet er kun med DV avi? Lenke til kommentar
Pulsar Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Det er en innstilling i Windows Media Player for visningstørrelse på DV-video. Jeg mener å huske denne har endret plass tidligere, men i min versjon (8.0) ligger den under Option-Performance + Advanced knappen. Her setter du størrelsen på Digital Video med en slider. Sett til full, og du skal få 720*576. - Pulsar Lenke til kommentar
ursa81 Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Dersom du kan spille tilbake igjen til kameraet, er oppløsningen 720*576, det er det viktigste. Jeg ble også skremt da jeg holdt på i Windows XP (Husker ikke versjon av media player). Men så lenge oppløsninga i videoredigeringsprogrammet er 720*576 så er alt OK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå