Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Svie i øynene av Head & Shoulders?

Szmekken

Anbefalte innlegg

God dag. Jeg har i en lengere tid nå vært plaget med svie og kløe i øynene i forbinnelse med TVtitting, dataspilling, TV-spill, sterkt lys osv. Jeg har vært hos øyelege og utelukket noen organisk feil eller sykdom i begge øynene. Det har vært så ille at jeg har måtte frastå fr all skjermtitting i perioder, men selv det ga ingen forbedring.

Imidlertid har det den siste uken, halvannen blitt noe bedre. Jeg hørte i et familieselvskap i går, at Head & Shoulders kan skape svie og irritasjon i øynene. Noe som i grunn passet ganske bra til min situasjon. Jeg har nemlig aldri brukt denne shampooen i noen særlig grad tidligere, men den siste måneden hvor plagene har oppstått har jeg kun brukt denne, inntil for halvannen uke siden. Kan det faktisk være noen sammenheng? Noen andre som har erfaringenr her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke dusj.

For å være mer saklig, prøv en annen sjampo ? Jeg har brukt mange, mange forskjellige den "siste tiden", og først nå har jeg funnet en "uparfymert" shampo, som er mild og skånsom mot hodebunnen.

Er en Xtra Shampo, altså billig shampoen til Coop Prix eller noe slikt, funker helt utrolig bra! MYE bedre enn Dobbeldusj og til og med det skvipet man kan få kjøpt på klippebutikker for 250kr flaska.

Lenke til kommentar

Jeg bruker den, ikke at jeg er plaget med flass men tror kanskje den er hakket mildere mot hodebunnen generelt. Siden jeg har litt sårbare øyne som til tider lett kan bli røde uten noen åpenbar grunn så dusjer jeg slik at jeg ikke får shampo i øynene. I tillegg prøver jeg å holde øynene lukket igjennom avskyllingen av hår og ansikt og en stund etter jeg er ferdig med hele dusjingen. Når jeg gjør det blir vannet som måtte ligge på de bli erstattet av væskene som naturlig ligger utenpå. Dermed unngår jeg noe som helst svie eller ubehag fra hverken vann eller shampo. Vann i seg selv kan jo gjøre at øynene klør litt.

Lenke til kommentar
Jeg har også brukt H&S mye, men nå er det slutt, da jeg ble mer og mer hårløs pga. den, og at den også svidde i øynene.

Jeg bruker nå Dobbel Dusch, og synest den er mye bedre, men det hender at jeg bruker H&S til spesielle anledninger.

9500837[/snapback]

Kan den gjøre slik at man mister mye hår? da burde jeg vurdere og skifte shampo, røyter som et dyr!

Lenke til kommentar
Jeg har i en lengere tid nå vært plaget med svie og kløe i øynene i forbinnelse med TVtitting, dataspilling, TV-spill, sterkt lys osv.

Muligens har inneklima noe å si? Tørr luft er ikke bra f.eks.

Det skader ihvertfall ikke å prøve ut øyedropper som Artelac, reseptfritt.

Lenke til kommentar
Jeg har også brukt H&S mye, men nå er det slutt, da jeg ble mer og mer hårløs pga. den, og at den også svidde i øynene.

Jeg bruker nå Dobbel Dusch, og synest den er mye bedre, men det hender at jeg bruker H&S til spesielle anledninger.

9500837[/snapback]

Kan den gjøre slik at man mister mye hår? da burde jeg vurdere og skifte shampo, røyter som et dyr!

9517667[/snapback]

Ja, det kan den.

Jeg har mistet mer og mer hår siden jeg begynte å bruke H&S hver dag, og jeg begynte med H&S i 9. klasse, stoppet med å bruke den for et par mnd. siden, og merket BETYDELIG forskjell :) Har tykkere hårvekst på hodet enn før nå.

Lenke til kommentar
Sjamponer inn håret, bøy hodet bakover mens du spyler det, har du langt hår legg det i en hestehale eller lignende mens du spyler. Sånn gjør jeg det. :)

9503328[/snapback]

Gjør omtrent det samme selv. Bøyer hodet bakover og skyller fra pannen og bak, slik at jeg slipper og svi i øynene.

Men at H&S gjør at du mister hår visste jeg ikke? Selv er jeg plaget med veldig mye flass, og bruker derfor H&S. Men jeg vil jo ikke ha helt ødelagt hår heller. :hmm:

Endret av Eivolele
Lenke til kommentar
Sjamponer inn håret, bøy hodet bakover mens du spyler det, har du langt hår legg det i en hestehale eller lignende mens du spyler. Sånn gjør jeg det. :)

9503328[/snapback]

Gjør omtrent det samme selv. Bøyer hodet bakover og skyller fra pannen og bak, slik at jeg slipper og svi i øynene.

Men at H&S gjør at du mister hår visste jeg ikke? Selv er jeg plaget med veldig mye flass, og bruker derfor H&S. Men jeg vil jo ikke ha helt ødelagt hår heller. :hmm:

9521631[/snapback]

Overdrevent bruk ser visst ut til å ha den effekten, ja :hmm:

Men jeg vil da ikke kalle overdrevent bruk å dusje seg hver dag da..

Det var en kompis som slutta før meg, og gav meg tipset, for han ble også plaget av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...