chil Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 hei jeg har en 30gigg IBM 7200, den kjørte på ATA 66 grunnet gammel cabel, jeg satt inn ny cabel og dermed kjørte den på ata 100, jeg synes PCn ble trægere etter dette, den støyet mere reagerer trægere og kommer flere rare lyder fra hardisken enn det gjorde før. hva kan grunnen være? takk for svar Lenke til kommentar
dnort Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 ATA66, ATA100 og ATA133 bruker nøyaktig de samme kablene. Kanskje den nye kabelen du kjøpte var av dårlig kvalitet? Lenke til kommentar
Simen Løkken Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 legg inn siste drivere til chipsettet ditt. Kan hende de fusker litt.. Lenke til kommentar
chil Skrevet 20. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2003 ATA66, ATA100 og ATA133 bruker nøyaktig de samme kablene. Kanskje den nye kabelen du kjøpte var av dårlig kvalitet? hmm oki for den gamle kabelen hadde ferre "tråder" enn den nye. hvorfor heh? Lenke til kommentar
dnort Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 hmm oki for den gamle kabelen hadde ferre "tråder" enn den nye. hvorfor heh? Da var det sannsynligvis en 40-pins ATA33 kabel du hadde. ATA66/100/133 kabler er 80-pins. Men som "pelokken" skriver så kan du ha problemer med drivere, eller så kan det være at harddisken din er i ferd med å dø ut. Det er svært mange som har hatt problemer med harddisker fra IBM av den modellen du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå