Gå til innhold

Manglende surround på ny PC :(


Anbefalte innlegg

Ja, jeg har kjøpt og fått hjelp til å sette opp ny PC. Men har et ørlite problem. Jeg har manglende surround... Jeg kan få lyd i center, front høyre/venstre og subwoofer. Men ikke Rear lefft, rear right. Jeg bruker det innebygde lydkortet på Asus P5KC og annlegget er Logitech z 550 (tror jeg) og på den interne testen til logitech så får høytalerne riktig signal, men fra PC-en så får de bak kun beskjed om å sende fra venstre høyttaler. Hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker Windows Vista nå, og driverne til lydkortet er jeg ikke helt komfertabel med, er Driverfall.com en trygg side? Isåfall så har jeg lasta ned de (videreføring til asus.com), samtidig med chipset-drivere og da monga PC-en seg totalt, den Data Execution Protection lot ingenting fungere. Og det var fortsatt samme problem.

Lenke til kommentar

Har nå innstallert de offisielle driverne til Asus (hovedkortprodusent) og det er forstatt samme problemet. Kan det være kabelen fra PC-en til den logitech-omformern som er dårlig, eller den fra logitech-omformern til basshøytalern som er dårlig? Siden det er samme problem med lydene bak når jeg har på headsett gjennom logitech-omformern. Alle annen surround virker nydelig, men akkurat bak høres ut som er til venstre for meg...

 

Vil tro de er riktig koblet til PC-en og, svart mot svart, oransj mot oransj og grønn mot grønn. Dette ser ut til å stemme med tanke på at det ikke er noen lyd på den gråaktige.

 

Var forsåvidt Logitech z-5500, fant ut at jeg hadde satt opp feil. Men problemet gjelder enda...

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...