Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Åssen forsterker trenger jeg?

stekri88

Anbefalte innlegg

Jeg fikk nemlig en 10" 250W subwoofer og 2 6"x9" 300W 3-way audio system høytalere.

Alle er av merket Proson, Men saken er det at jeg har null peiling på åssen detta skal gjøres, Jeg tenkte å smette høytalerene i hattehylla og mekke en kasse til Subwooferen. Som jeg skrur fast til gulvet i bagasjen.

Så da lurer jeg, hva slags forsterker burde jeg kjøpe meg? Som helst ikke koster over 2000 kr. :thumbup:

Stereoen eller klienten eller hva man kaller det er en Clarion DXZ368RMP (bildet)

post-76522-1189852616_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6x9ene kan du drive med spilleren, så kan du bruke 2000 på en grei monoblokk til subben og kjøpe en to-kanals forsterker til 6x9ene senere. Du kan også kjøpe en to kanals forsterker og brokoble til subben. Det vil si at du kobler de to kanalene samme til en kanal.

Dynabel BF1502 fra Eltek skulle nok gjøre susen.

Lenke til kommentar

Takker for svar :D Jeg dro til den lokale "bilstereo" butikken.

Der hadde de ikke noe av merked dynabel, men jeg fikk en 4

kanals 800W SSL forsterker som selgeren anbefalte pluss en pakke kabler, Jeg og min venn satte igang, og etter 4-5 timer var alle ledninger trukket, koblet og stuet vekk. Nå sliter jeg litt med den susingen som "følger" turtallet, men jeg vet at jordingen kan være bedre og at jeg trakk ledningene sammen med masse andre ledinger så jeg finner vel svaret på det etterhvert.

Endret av stekri88
Lenke til kommentar

Hastverk er ikke bra vet du... fordi om du brukte lovlig lang tid på strekking av kabler... Jordinga er viktig, så sørg for at den sitter godt, sveis gjerne fast et festepunkt i gulvet bak... signalkabler og strømkabler bør ha litt avstand ;)

Kom gjerne med en link eller noe til den forsterkeren du kjøpte, er redd den ikke er allverden ;)

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...