Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjeelp, vibrerendes hud!

jemartinsen81

Anbefalte innlegg

Eller for å si det på en mer korrekt måte; jeg har rykninger i huden rett under høyre øye. Den veldig tynne huden rett under øyelokket. Huden "pulserer" der ca. hvert femte sekund, og noen ganger i en serie av rykninger etter hverandre. Det gjør absolutt ikke vondt, men jeg merker når det skjer.

Hva kan dette skyldes, og hvordan kan jeg gå frem for å roe det ned? Har vært slik i tre timer nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leamus er egentlig bare irriterende.

Jeg har slitt med det i flere år.

Legen min sier det forårsakes av stress, noe jeg finner merkelig, for jeg stresser så og si aldri.

Jeg er kronisk avslappa og tar ting med ro og bruker unødvendig god ting på ting, velger heller å bruke god tid og bli for sen enn å stresse for å rekke noe :p

Lenke til kommentar

Fascikulasjon, eller leamus, er kortvarige, rytmiske sammentrekninger av en muskel. Vanligst oppstår dette i små muskler i ansiktet, særlig rundt øyet, men kan oppstå i alle musklene i kroppen. Sammentrekningene kan vare i flere timer om gangen og er synlige utenpå huden.

Fascikulasjon er vanlig, og er ikke skadelig eller symptomatisk for noe skadelig i seg selv. I små muskler kan det skyldes en ubalanse mellom væske og mineraler, og inntak av magnesium, kalk eller kalsium kan motvirke langvarig fascikulasjon. I større muskler kan fascikulasjon oppstå etter uvant eller intensiv trening.

Hentet fra «http://no.wikipedia.org/wiki/Fascikulasjon»

:dontgetit:

Lenke til kommentar
En som jobber på den lokale kiwi sjappa her i området får leamus over øyet hver gang "beep" lyden kommer :!:

9547320[/snapback]

Jeg lo! Jobber selv i kasse, og bare tanken på at det hadde skjedd med meg er hysterisk. Nuvel. Får leamus innmellom. Som oftest i øyelokk-musklene og i overarmene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...