Olanru Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Hei. Hva er standar IP adresse til DLINK 8port switchene? Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Har en svitsj IP adresse? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Hvilken modell er det snakk om? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Har en svitsj IP adresse? 9498844[/snapback] lol Verden er "litt" større en elkjøp Tips: søk på "managed switch" Tips: se www.cisco.com (det beste av det beste) Endret 15. september 2007 av JKJK Lenke til kommentar
Klovlid Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Har en svitsj IP adresse? 9498844[/snapback] Det spørs jo ka slags svitsj dette er, men for å angi en IP adresse til en Svisj må den vere av managed type og meinar at der må vere en enhet koblet til. En standard billig svitsj fra en nettbutikk har ikkje denne muligheita, så skjønner ikkje spørsmålet om det gjelder en slik. Men tenker du router og ikkje svitsj, så er som oftest standard ip'ene på: 10.0.0.1 192.168.0.1 192.168.1.1 Håper dette hjelper, meinte du noko anna sei ifrå så svarar vi fortast mulig. Lenke til kommentar
s13 Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 lolVerden er "litt" større en elkjøp Tips: søk på "managed switch" Tips: se www.cisco.com (det beste av det beste) 9498935[/snapback] For å være kverulant på det beste av det beste http://www.batm.com/ Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Jeg skal ikke kverulere så veldig mye når det gjelde Cisco Managed svitsjer, men les posten. Han lurte på en 8 ports D-link svitsj, ikke Cisco... Og da tenkte jeg Elkjøp svitsj. Men jeg skal selfølgelig gi meg. D-link har jo seff managed svitsjer også... http://www.dlink.com/products/?sec=0&pid=424 f.eks Lenke til kommentar
s13 Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) For å svare, så er standard ip 10.90.90.90. Kan vel også stå på DHCP, da er det vel enklest å se om den dukker opp i tabellen på router'en. Edit: så ikke svaret til bono_head Endret 15. september 2007 av s13 Lenke til kommentar
Klovlid Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Men har du en managed, kjør opp en seriell kobling og sjekk det ut. Er i alle fall ganske lett med Cisco. Lenke til kommentar
s13 Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Den switchen som bono_head linker til, er også brukt av noen fiberleverandører her til lands f.eks nittedalsnettet. De er ikke satt opp med standard ip og er så godt som umulig å komme inn på. Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 Det er en helt vanlig DLink 8 porter switch. Vet ikke om den er managed, men regner vel med at DLInk er det? Lenke til kommentar
s13 Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Dlink er da bare en produsent, med alle typer switcher. Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 Greia er at jeg har et modem fra GEt. men burde jeg da koblet en router i mellom eller går det greit å bare koble DLInken rett i modemet? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Dersom det er en "helt vanlig" dlink switch så er den nok ikke managed nei, og har da ikke IP adresse. Dlink har som de fleste andre produsenter switcher i forskjellige prisklasser og segmenter, og personlig har eg dårlig erfaring med switchene som leveres til privatmarkedet. Disse er svært sjeldent managed. Under, bakpå eller på fremsiden skal det stå et modellnr. Du kan jo sjekke med dlink om det da er en managed switch eller ikke, for å være helt sikker. Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 Som skrevet tidligere. Har et GET Modem som jeg nå er koblet dirkete på Via switchen. Går det Greit eller børr jeg ha en router imellom? Leste at den switchen jeg har , Des1008D gir ut adresser automatisk osv. http://www.dlink.com.au/Products.aspx?Sec=...Sub2=23&PID=128 Lenke til kommentar
Konge Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Modem og switch går ikke da ett modem i ordets forstand ikke gir ut flere en 1 ipadresse . Om nå dette "Get Modemet" eller hva det nå enn er faktisk er en router så hvorfor trenger du en router til . Og om dette er tilfelle kan du plugge inn din unmanaged switch uten problemer . Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Et modem har ingenting med utdeling av ip'er å gjøre, heller ikke switcher. Et modem konverterer et analogt signal til et digitalt(dvs, fra analoge dsl signaler til digitale ethernet). Det er servere og tjenester i stamnettet til leverandøren som da avgjør hvor mange ip adresser man får. Get har vel en tradisjon, slik eg husker det fra da eg hadde det, mulighet for 1, 3, eller 5 ip'er, alt etter hvor mye man ville betale. Kobler man så til en router vil man i tillegg til ekstra beskyttelse(fra virus, angrep osv) kunne dele ut ip adresser selv(da ruteren ofte har en tjeneste som deler ut iper). Lenke til kommentar
Anders- Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Bumper kanskje gammel tråd, men prøv 10.90.90.90, hvis du har fått denne switchen fra isp så er den nesten 100% garantert ikke default ip`n og du kommer aller høyst sannsynlig ikke inn på den Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 den switchen har ikke noe webside/eller ip. hvis du har 16port eller 24porter får den ip 10.90.90.90 hvis du ikke veit ip'en så bare bruk mac adressa og legg den til i arp tabbel manualt., og pass på så du er inne for samme range. Lenke til kommentar
Anders- Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 den switchen har ikke noe webside/eller ip.hvis du har 16port eller 24porter får den ip 10.90.90.90 hvis du ikke veit ip'en så bare bruk mac adressa og legg den til i arp tabbel manualt., og pass på så du er inne for samme range. Eller 10 porter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå