cyberpet Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Vet at det har vært en tråd om dette for en stund siden, men trenger å få bekreftet dette: Planlegger å oppgradere minnet i min Dell i4150 med 256 mb fra før og lurer på om noen kan bekrefte om tredjepartsminnet (TwinMos PCI 2100 SO-DIMM) som Komplett selger kan brukes i min maskin og i en i8200..? Lurer også på om noen synes det er verd de 2-300 kr man sparer på å kjøpe tredjepartsminne framfor originalt (256 mb), vil jeg merke noen forskjell til stort sett vanlig bruk?? Uansett er det mulig jeg går for 512...og da er det jo verd å spare noen kroner, eller?? PS: Trenger ikke be meg kontakte Komplett, har gjort det og de kunne tydeligvis ikke hjelpe meg.. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Får min minnebrikke om et par dager, kan svare deg da. (Regner med at det funker) Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 20. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2003 Har hørt at det skal funke, men ville ikke bestille før jeg var sikker.. Fint at noen hopper i det! Håper du poster en liten "test" når du har fått prøvd.. 8) Lenke til kommentar
arcade Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Flere leverandører, som Crucial og Kingston har en egen oversikt på nettsidene om hva Dell maskinene skal ha av minne. Jeg har kjørt en del minnebrikker fra Crucial både i vanlige PC'er og servere fra Dell og det har aldri vært noe problem. Saken er jo den at de store maskinleverandørene (Dell, IBM, HP og Apple) har svært høye minnepriser i forhold til vanlig markedspris, men i motsetning til tidligere baserer alle disse leverandørene seg nå på helt standard brikker, slik at man kan kjøpe "uorginalt" minne av høy kvalitet til en lavere pris. Arcade Lenke til kommentar
Gaute Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Kjøpte en 512 brikke (crusial) til en Latitude 610 og det virket helt fint. I følge komplett ville den uorginale sikkert også virke, men man var sikkrere med Crusial, sikkert bare selger preik, men jeg gikk på Har hørt at Dell bærbare skal være ganske "snille" når det gjelder hvilket minne de vil godta. G. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 20. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2003 Har lagt merke til det også at Kingston minnet som Dell selger nå er det samme til flere Notebooks og ikke spesifikt til alle de forskjellige... Noen som har formening om hva som lønner seg å kjøpe? Er f.eks. Crucial verd de ekstra kronene, eller kan jeg liksågodt kjøpe TwinMos? Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Stilig avatar, bare synd den er altfor stor og animert! Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 20. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2003 Takker, synd jeg ikke har laget den selv.. :-? Så at den var litt stor, men lot det være når jeg så at det funket.. Nå har den visst forsvunnet også så da får jeg vel finne en ny... Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 20. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2003 Hmm.. Dårlig gjort!! Nå har jeg mistet muligheten til ny Avatar!! Hvis moderator leser dette: La meg få legge inn en ny ! Trodde bestemmelsene om størrelse ble regulert automatisk... Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Har selv en 4150 og stappa i en apacer 256 pc266 fra PS og det funka fint. Tro ikke den du har ska lvære no verre å få til å gå. Det er nå tross alt en minnestandard, og så lenge det er SO-DIMM PC266 ville jeg ikke vært bekymret (I verste fall har vi angrefrist ) Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 20. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2003 Oki...da bør jeg nok ikke være redd for det.. Men er det bare å finne det billigste og så kjøpe det?? Eller kommer jeg til å angre senere? Noen som har erfaring med twinmos?? Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 Jaha, da var minnet mottatt, testet, og returforespørsel sendt, med andre ord, min Inspiron 8200 ville ikke samarbeide med TwinMos brikken. Om det er fordi det er feil på brikken eller at maskina ikke ville bruke den vites ikke, så hvis du vil være helt sikker må du nok bestille og teste selv. Lenke til kommentar
ShakaZulu77 Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 Dette var det jeg gjorde: Stakk innom komplett, testet brikken i butikken, den funket, jeg kjøpte Done deal...eller skal jeg si dell... ShakaZulu77 Lenke til kommentar
erlber Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Jeg hentet min 512 MB brikke fra Crucial hos Flexi-data i går, og den virker som en drøm. Kombinerer den med 128 mb som stod i, så nå har jeg 640 mb. veldig veldig digg.... Gå inn på Crucial sine sider og sjekk om du kan bruke den samme som meg, det kan du sikkert. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 29. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2003 Bestilte meg Crucial fra komplett i går, så nå bare venter jeg! Tror det er litt annen brikke i min enn i din, jeg har P4 i min 4150 og den bruker pc2100 minne.. Eneste som er kjipt er at Crucial satte ned prisene i natt da typisk det!! Men Komplett har ikke justert prisene ennå så jeg håper forskjellen ikke blir så stor.. Har 256 fra før så blir det 768 totalt Har du prøvd å redusere det virtuelle minnet i din etter at du fikk mer minne? fungerte det i såfall bra?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå