Gå til innhold

Psuedovitenskap - homøopati vs. vitenskap


Simen1

Anbefalte innlegg

Fryktelig underholdende diskusjon, dette! ^^

 

Liker jo spesielt godt det momentet om at vannet nødvendigvis må være en fortynnet løsning av nær sagt alle stoffer i verden, og at homøopaten dermed må ha en slags kontroll med nøyaktig hva vannet husker når det skal brukes til behandling av sykdom. JEG synes det høres mer enn tvilsomt ut, for å si det slik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge vitenskapen. - Jeg er klar over det.

Allikevel, la folk tro på det og helbred de. Psyken har mye å si for folks helse, og da er placebo flotte greier. Det blir bare mer troverdig når det er så omfattende.

 

Jeg har ikke noe tro på det vitenskaplig sett, men jeg tror jeg kunne latt meg lure allikevel. :shrug:

Lenke til kommentar

Jeg tok feil av datoene. Det er vist i mårra og på lørdag (12-13 oktober) denne alternativmessa skal være her.

 

Lenke

 

Redigert: Det kan se ut som det koster penger. I så fall så dropper jeg hele greia. Jeg støtter ikke pseudovitenskapen. Men jeg får se hvordan det går. De kan jo ikke stenge meg ute fra arbeidsplassen min heller.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Fryktelig underholdende diskusjon, dette! ^^

 

Liker jo spesielt godt det momentet om at vannet nødvendigvis må være en fortynnet løsning av nær sagt alle stoffer i verden, og at homøopaten dermed må ha en slags kontroll med nøyaktig hva vannet husker når det skal brukes til behandling av sykdom. JEG synes det høres mer enn tvilsomt ut, for å si det slik.

 

Jepp. Derfor kan de selge spesielle filter som sletter vannets huskommelse. Kun 3999. Må byttes hver tredje måned.

 

Hvis dette ikke finnes, så er det en gullgruve!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det går en debatt i Dagbladet om Homeopati. Mina Hauge Nærland skrev en artikkel som tok utgangspunkt i at Homeopatene har mistet statsstøtten i England (Homeopati er selvbedrag), med endel vel funderte påstander om homeopati. Solveig Mohr fra Norske homeopaters landsforbund tente på alle plugger og sendte avgårde et leserinnlegg proppet med løgn og bevisst misforståelse av forskning (Kan halve Norge ta så feil?). Debatten under innleggene er vel så interessante som innleggene.

 

Ser også at homeopatene er på signingsferd i Norge. Her har redaktør i DinBaby, Siri von Krogh, publisert et innlegg under eget navn akkompagnert av bilder tatt av mannen sin, som tidligere er blitt publisert på Balder Klinikkens nettsider av homeopat Anne Helene Brudevoll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...