Hundogkatt Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Jeg var litt kjapp da jeg bestillte mitt D80 kit. Regnet med at objektivet var det samme som det jeg hadde "kjent på" i butikken, men da jeg sjekket igjen i dag så jeg at jeg hadde bestillt kit med 18-135mm. Hva er de største forskjellene på disse to objektivene? Bør jeg bytte? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Det finnes et par tråder om det allerede. 18-70mm er mer påkostet mekaniskt og ser også ut til å ha en liten fordel optisk. Det er ikke sånn at 18-135 er et elendig objektiv men større zoomområde gjør objektiver dyrere med samme kvalitet, eller dårligere til samme pris. Om det er et dårlig kjøp avhenger om du bruker området 70-135 mye og hvor god kvalitet du egentlig trenger. Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Det lille du taper i optisk kvalitet, tar du vel igjen i allsidighet og vel så det. 18-70mm er et herlig objektiv å bruke, men 18-135mm kan muligens være et kvasi-substitutt for 18-200VR. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå