Idi Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Hei folkens På bakgrunn av følgende feilmelding når jeg forsøker å sende mail så har Mikrosoft support anbefalt meg å reinstallere Windows mail: Meldingen kan ikke sendes. Det kan hende godkjenningsinnstillingen ikke er riktig for den utgående e-postserveren (SMTP). Hvis du vil ha hjelp til å løse dette problemet, går du til Hjelp, søker etter "Feilsøke Windows Mail", og leser delen om "Jeg har problemer med å sende e-post". Hvis du trenger hjelp med å bestemme riktige serverinnstillinger, kan du kontakte e-postleverandøren din. Den avviste e-postadressen er ..... [email protected]. Emne 'Re: ... ....., Konto: 'pop.lyse.net', Server: 'smtp.lyse.net', Protokoll: SMTP, Svar fra server: '501 5.1.? Bad sender address syntax', Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Serverfeil: 501, Feilkode: 0x800CCC78 Hvordan reinstallerer jeg windows mail og har dette noe å si for min OEM versjon av windows vista. Eller er det noen som har en annen løsning på dette?? Håper noen kan hjelpe meg... Venlig hilsen Idi Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) kan du motta mail ?. det høres ut at din mail er ikke godkjent av server til lyset.net EDIT: jeg regner med at den epost adresse du bruker er skrevet riktig i windows mail. det er nok hvis du har mellomrom,feil bokstav o.l. prøv å sende test mail til deg selv Endret 15. september 2007 av no_viking_no Lenke til kommentar
Idi Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 hei Alt er skrevet riktig og samme feilmelding kommer. Ifølge mikrosoft så kunne det være en mail som "hang" og dermed blokkerte sendinger og da var avinstalleringreinstallering veien å gå men dette vet jeg ikke hvordan jeg skal gjør. Mvh Idi Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 hmm..... det var litt dumt svar av MS support. ettersom jeg har fått en gang mail MS at: Microsoft Mail cannot be uninstalled and reinstalled since it is part of the Operating System. But, it can be rebuilt. hvis de mener at du burde reinstallere bare windows mail, så kanskje kan de også fortelle hvordan du skal gjøre det da ?!?! men, kan du motta mail ?..... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Sjekk at avsender adressen er skrevet rett, dvs, din adresse. Lenke til kommentar
Idi Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 hei jeg var litt rask i svaret sist. når jeg sendte mail til meg selv så mottok jeg den?? jeg mottar alle mailer på vanlig måte. Han mikrosoft karen sa at dette med å fortelle meg hvordan jeg gjorde dette med av/re installasjonen ikke lå i deres arb.oppgaver? venlig hilsen Idi kanskje jeg skulle prøve å ringe de en gang til? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Har du bredbånd fra Lyse? Nei: Da skyldes feilen SMTP-serveren. Å reinstallere vil ikke hjelpe det fnugg. Kontakt nettleverandøren din for å få oppgitt korrekt smtp-server. Hvis du har en bærbar PC, som dermed ofte er på ulike nett, bør du ikke føre opp nettilbyderens SMTP-server, men istedet kontakte selskapet du har mailadresse hos for å få oppgitt en SMTP-adresse. Eks.: Selv har jeg mail gjennom b-one.net, og derfor har jeg først opp adressen "customer-smtp.b-one.net" som SMTP-adresse. Jeg kunne også ha benyttet "mail.broadpark.no" hvis jeg hele tiden var tilknyttet broadpark (NextGenTel) sin nettlinje. Ja: Sitter du derimot på en nettlinje fra Lyse bør smtp.lyse.net fungere. ( http://www.lyse.no/article.php?articleID=2...categoryID=5151 ) Isåfall er det kanskje noe problemer med mailprogrammet du bruker, og muligens det kan være en idé å teste et annet mail-program? F.eks Thunderbird er et bra alternativ. Endret 15. september 2007 av qualbeen Lenke til kommentar
Idi Skrevet 17. september 2007 Forfatter Del Skrevet 17. september 2007 hei Takker for innspill. Ja jeg har linje fra <<lyse øg jeg tok nå og innstallerte Thunderbird som du anbefalte. Håpet var stort men akk.... kom melding som følger: Final-Recipient: rfc822; ???@??.com Action: failed Status: 5.0.0 Diagnostic-Code: X-Postfix; host kaskvaerner-4615-mail2.customer.emps.equant.com[144.177.34.130] said: 550 5.1.1 User unknown (in reply to RCPT TO command) Det kan jo virke som om at de ikke "vet" hvem som sender ,,,,kan det være noe med IP addressen? Håper på mer hjelp Idi Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 hei Takker for innspill. Ja jeg har linje fra <<lyse øg jeg tok nå og innstallerte Thunderbird som du anbefalte. Håpet var stort men akk.... kom melding som følger: Final-Recipient: rfc822; ?@??.com Action: failed Status: 5.0.0 Diagnostic-Code: X-Postfix; host kaskvaerner-4615-mail2.customer.emps.equant.com[144.177.34.130] said: 550 5.1.1 User unknown (in reply to RCPT TO command) Det kan jo virke som om at de ikke "vet" hvem som sender ,,,,kan det være noe med IP addressen? Håper på mer hjelp Idi 9510899[/snapback] Den meldingen du kom med der sier at mottakeradressen er feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå