Gå til innhold

Noen spørsmål angående Wii

Konamixx

Anbefalte innlegg

Okei vet det sikkert finnes mange tråder om dette, men jeg er lat og vurderer å løpe å kjøpe Wii as we speak.

Ser noen skriver det er soner som på 360. Er det slik at noen utgivere da gir ut spillene sonefri og man kan importere disse. Eller må man evt chippe Wii'en for å få mulighet til å importere?

Ser folk skriver at man må kjøpe med ekstra kabler for bedre bilde. Gjelder dette for gamle TV'er, eller har dette kun noe å si om man har nyere LCD/Plasma TV'er?

Jeg prøvde engang et Wario spill på Elkjøp og ble synes ikke kontrollen var nøyaktig. Slet faktisk litt.

Er det bare jeg som er udugelig og burde holde meg unna Wii, eller er spillet rett og slett dårlig.

Hvordan er tilgangen til Zelda spill på VC nå? Er det planlagt å gi ut alle de gode gamle Zelda spillene på VC. Har dessverre gått glipp av mange Zelda spill oppigjennom tidene da jeg ikke har hatt N64 eller Gamecube.

Er det mulig å kjøpe de bundlene de reklamerer med på elkjøp.no i butikken?

Tenkte da på den med to kontroller og Zelda..

Håper noen kan gi meg noen kjappe svar på dette :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Det er soner på Wii, men som du sier, det er mulig om du chipper.

- Det at man må kjøpe komponentkabler, er vel først og fremst til LCD/Plasma ja. Har du en vanlig CRT, klarer du deg fint med de kablene som følger med.

- Synes Wario er ganske bra jeg, og kontrollen er ganske nøyaktig (synes jeg :p). Det er noen småspill som den er litt verre på, på Wario. Tror nok ikke du er udugelig, bare kanskje litt uvant?

- Husker ikke helt hvordan tilgangen på akkuratt Zelda-spill er. Tror det er kommet 2 stk, men da til NES/SNES. Ikke fra N64. GC-spill får du derimot ikke lastet ned via VC, men det gjør ikke noe, da du kan spille GC-spill på Wii. Husk bare at man da må kjøpe med GC-kontroll og minnekort..

- Tror ikke det er mulig å kjøpe disse bundlene i butikken. MEN, om det er samme bundler som sist, så sparte man ikke noe penger å kjøpe den i forhold til å kjøpe løst... Med andre ord, er det ikke så farlig at de ikke finnes i butikken. (Har nå ikke sjekket ut om de faktisk har kommet med bedre pris da.. :))

Til slutt, spill du bør vurdere:

- Zelda (Ser jo ut som om du skal ha det :) )

- Mario Strikers

- RE4

- Super Paper Mario

Håper du fikk svar på noen av spm dine ihvertfall..

Lenke til kommentar

Ja. Takk takk for godt svar :thumbup: Er vel egentlig Mario og Zelda jeg kjøper en Wii for, da jeg er en gammel NES traver ;) Og det ser jo ut som det er spillene fra Nintendo selv som skiller seg ut foreløpig, men nå som Wii'en drar fra både xbox og PS3 blir det vel flere utviklere som satser hardt på Wii.

Får stikke ned på Elkjøp å brenne bort litt penger da.

Hvordan er det med feil på Wii'en. Da jeg har en 360 som nettopp er død, lurer jeg jo på om jeg burde idiotforsikre Wii'en? Det er vel ikke noe beov for dette?

Lenke til kommentar
...Husker ikke helt hvordan tilgangen på akkuratt Zelda-spill er. Tror det er kommet 2 stk, men da til NES/SNES. Ikke fra N64...

Der må jeg nok arrestere deg, Zelda: Ocarina of Time ligger på VC :p

9498505[/snapback]

:cry:

Arrestert :blush:

Jaja, var jo bare positivt :)

Endret av ZyberZone
Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg arresterer meg selv nå.

Men jeg tror og håper at en classic håndkontroll funker til GC spillene.

9499156[/snapback]

Det tror jeg ikke de gjør, ettersom når du starter et GC-spill, booter maskina på nytt, og så starter GC-spillet. Wiimoten fungerer jo ikke i GC, og da vil jo ikke en classic fungere heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...