SkyMarshall Arts Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Ja, tenkte kanskje denne låta her var relevant i denne tråden:) Har vært dausjuk en periode nå, så har hatt litt tid til å sitte å feberprodusere litt. Så etter en lang natt med HalfLife 2, så blei denne her til da. Den er laget delvis i cSX3 og delvis i FL7, og mastret i Adobe Audition 1.5. Plugins har variert mellom Vanguard, Pro-53 og Nexus. Brukte ca. 2 kvelder, og slo ihjæl litt sykdom med det. Har brukt favoritten fra fjortisstiden som melodi, "Come Take My Hand" av 2 Brothers on the 4th Floor. Så for de som er interessert er download HER! (høyreklikk på bildet og "lagre mål" for de som ikke kan det) HalfLife Endret 15. september 2007 av SkyMarshall Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Fengende som alltid Skymarshall Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Konge sang, fikk litt gåsehud når g-man startet med sin "time mr. Freeman?" mest på grund av jeg ble ferdig med hl2 i går, så i dag må jeg starte med ep.1 Kansje litt for mye trance i sangen for min del, er ikke min type musikk, men ellers en digg sang. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Jeg hadde egentlig sett for meg et theme til half life, jeg. Et stykke selvkomponert stykke med musikk som ga passende half life assosiasjoner, heller enn en replica av en dancehit med voiceover.... Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Det er ikke bare stemmen, det er flere HL2 lyder som også er mixet inn. Men det er svært lite, og alt for mye musikk fra fjortistiden. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 Takker for respons Til klagene på at det ikke var et egenkomponert stykke, så beklager jeg det. Men jeg syns ikke det var nødvendig denne gangen. Jeg liker å høre gamle låter på nytt, og det veit jeg mange andre gjør også. Kunne selvfølgelig tatt en låt fra HalfLife-soundtracket og remixet det ... men HalfLife er ambient-basert og ikke veldig melodiøst av seg, så det gikk ikke. Glad noen av dere liker, og takker for teh f33dback Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Jeg tror du absolutt har potensiale til å mekke soundrtack ut i fra det jeg har hørt av deg. Det trenger ikke være ambient og dark heller. Quake/ Quake 2 soundtracket har jo sågar elementer av f.eks. rock (Trent Reznor / Nine Inch Nails.) Essensen er vel å forsterke en stemning eller å sette en stemning relatert til spillet. Og voiceover er jo glimrende til å "varemerke" musikken og å sette en ekstra spiss på tracket. Spillmusikk er forresten en utrolig spennende sjanger. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 16. september 2007 Forfatter Del Skrevet 16. september 2007 Jeg tror du absolutt har potensiale til å mekke soundrtack ut i fra det jeg har hørt av deg. Det trenger ikke være ambient og dark heller. Quake/ Quake 2 soundtracket har jo sågar elementer av f.eks. rock (Trent Reznor / Nine Inch Nails.) Essensen er vel å forsterke en stemning eller å sette en stemning relatert til spillet. Og voiceover er jo glimrende til å "varemerke" musikken og å sette en ekstra spiss på tracket. Spillmusikk er forresten en utrolig spennende sjanger. 9502314[/snapback] ja spillmusikk ER spennende sjanger. Men som regel så er det atmosfære man aimer for, og det er så mye vanskeligere å lage enn noe som f.eks har en fengende melodi. Eller vanskeligere er det ikke kanskje, men det er vanskelig å lage ambient muskkk som er minneverdig. Men det er moro å fikle med, gjort det før. Glimrende! 9502878[/snapback] Well, thank you kind sir! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå