anders! Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hei! Har alltid lurt på om det er "best" å klokke minnet eller core på mitt 8800GTx kort. I dag kjører jeg det på 648MHz(core) og 1030(memory). For å oppnå bedre ytelse i spill er det en av disse jeg bør klokke lenger da eller må begge samkjøres og klokkes? Litt dumt spørsmål men... Lenke til kommentar
Intern Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Test selv. Core kan klokkes så så langt, og det samme med minnet. Hvorfor ikke klokke begge samtidig? 648MHz på core er en god klokk på GTX! Lenke til kommentar
anders! Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Hehe takk. Merket ikke noe temperaturforskjell fra 620 til 648 MHz og ikke noe artifacts under spilling, snakker da om Bioshock etter tre timer! Skal prøve å sette opp memory litt til og kjøre en runde med 3dmark, for det er kun temperatur og artifacts som stopper klokkingen, right? Endret 15. september 2007 av AndersdD Lenke til kommentar
Intern Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Temperatur stopper klokkingen, men ikke artifacts. Artifacts ødelegger bare opplevelsen (mulig det gir dårligere ytelse også, men det vet jeg ikke). EDIT: For lite volt gjennom GPU stopper også klokkingen. Endret 15. september 2007 av Intern Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Så vidt eg husker så får du en større ytelsesforbedring av å klokke minnet 5% opp enn av klokke GPU 5% opp på Geforce 7 serien. Men klokk begge deler så langt det går Lenke til kommentar
anders! Skrevet 15. september 2007 Forfatter Del Skrevet 15. september 2007 Ja tror ikke jeg skal dra core hastigheten så mye lenger. Har satt opp memory til 1050MHz. Vet dere om et program som stresser GPU SKIKKLIG. Ikke spill eller 3dmark06, det har jeg allerede prøvd. Vil bare forsikre meg om at kortet ligger på en stabil klokk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå