Gå til innhold

Bærbar datamaskin 10-12k

heerm

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er på utkikk etter en bærbar datamaskin med maksimum strl 15,4" (er ikke dette "normale" mål? =P) som skal kunne brukes til skolearbeid og diverse spilling (gå etter HL2-motoren så har vi et ca mål på hva den skal klare å yte bra under)

Jeg har egentlig ikke helt stålkontroll på hvordan laptops er om dagen. Derfor jeg spør. Takk for svar!

Mj

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Jeg er på utkikk etter en bærbar datamaskin med maksimum strl 15,4" (er ikke dette "normale" mål? =P) som skal kunne brukes til skolearbeid og diverse spilling (gå etter HL2-motoren så har vi et ca mål på hva den skal klare å yte bra under)

Jeg har egentlig ikke helt stålkontroll på hvordan laptops er om dagen. Derfor jeg spør. Takk for svar!

Mj

9497552[/snapback]

Hei!

har selv kjøpt acer aspire 5920 nylig, og er veldig fornøyd. Det er en allround laptop, som for meg iallefall var den beste blandingen av det jeg ville ha, når jeg tenker budsjett. (koster 11000).

Mange anmeldere synes denne laptopen er stygg, men jeg synes selv den ser fin og annerledes ut. smaken og baken, og alt det der...

Vekten er på gode 3 kg, men har selv ingen problemer når jeg har den i sekken på vei til skolen. Bruk en sekk med pc-lomme, helst polstret.

- 2,2 ghz Santa Rosa (Den nyeste prosessortypen)

-2 gb ram

- 160 gb hd (5400 rpm)

-Geforce 8600M gt 256 mb ram skjermkort. (knall!)

-Pent plasserte utganger (nesten all på venstre side, utenom lyd/minnekort framme og en enkelt usb på høyresiden. 3 usb på venstreside. + noen andre utg.

-HDMI utgang til flatskjerm, VGA utgang til pc-skjerm. og s-video.

-god skjerm (men bare, 1280x800) har selv koblet til ekstern på denne og kjører mye høyere oppløsing når jeg er hjemme.

-Tastatur som er godt å bruke

- Støysvak. viften lager ikke lyd hos meg før jeg spiller tunge spill.

-Nyeste trådløs greiene (husker ikke hva det heter), blåtann (av/på knapp på tastaturet til begge. Veldig greit å ha.)

Sist men ikke minst: God batteritid! har sittet på skolen i over 3 timer uten at batteriet gikk tomt!

TIPS:

Hvis du kjøper denne, ikke installer alle de dårlige acer manager programmene som følger med...

Det finnes uatoriserte drivere som gjør at du t.o.m kan spille Bioshock med godt hell.

www.laptop2go.com

Ellers... en interessant side er theacerguy.com, der står det hvordan du skal installerer skjermdriverene + mye mer.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...