Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Jeg hadde en dual-boot med XP/Ubuntu, og da jeg formaterte Ubunru-disken, ble en del av GRUB (boot-manageren til Ubuntu) igjen på XP-disken. Finnes det noen måte jeg kan fikse dette uten CD/USB? Har en Slax-LiveCD, kan det gjøres gjennom denne? Endret 15. september 2007 av Slettet-yzDjfSSl Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hva mener du med at en del av GRUB ble igjen på XP disken? Hvor lang kommer du når du starter datamaskinen? Til GRUB, i så fall hva får du opp der? Hvor langt kommer du i Windows? Kommer du inn i Ubuntu? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Kommer til at GRUB har loadet, og så kommer error 22. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) Har sluttet med Windows, men jeg kommer med et forslag uansett. Stapp inn Windows installasjons-CD-en og kom deg inn i kommandolinjen. Tast: fixmbr Det burde ordne boot-sectoren på harddisken din slik at windows starter opp normalt neste gang. EDIT: hvis dette ikke fungerer, søk etter fixmbr på internett og du skjønner fort tegningen. Endret 15. september 2007 av flyndrefjes Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Hr ingen XPCD. Er tydeligvis ikke med laptoper... Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Hr ingen XPCD.Er tydeligvis ikke med laptoper... 9497948[/snapback] Vel, det må du ha. Du har tross alt betalt for operativsystemet. Det minste er at du får en installasjons-CD, eller? Klag på dette til forhandleren! Uansett, du kan laste ned en del boot-images for windows med de nødvendigste kommandoene. Hent ned dette fra nettet, lag en floppy eller en boot-CD og gjør det samme som jeg anbefalte i første post. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Finnes det ingen måte å bruke fixmbr gjennom Slax? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 man får nesten aldri med Windows CD på bærbare maskiner nå til dags, da de fleste har en OEM versjon, noe som gjør det mye billigere... Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Finnes det ingen måte å bruke fixmbr gjennom Slax? 9498027[/snapback] Ikke med den kommandoen iallfall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Fant en XPCD, hva skal jeg gjøre nå? Lenke til kommentar
Abbyss Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Du gjør som "flyndrejes" sier. Her er en enkel "guide" http://www.tech-recipes.com/rx/483/xp_repa...ecovery_console Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Kan noen forklare meg det på norsk? Fikk det ikke til. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 1. Start med Windows-CDen i. 2. Trykk 'R' når det står at du kan gjøre det. 3. Tast inn administrator-passordet når du blir spurt om det. 4. Skriv 'fixmbr' 5. reboot, og alt skal funke. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 chkdsk med windowsplaten Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Det står ikke at jeg skal trykke R noen plass... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Og hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 boot xp platen. trykk (E) for å reparere windows. og skriv chkds /r eller var det ? husker ikke helt. men det er en av disse: chkds /r chkds /s chkds /p Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Slått saman to identiske tråder og putta det i riktig kategori. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) boot xp platen. trykk (E) for å reparere windows. og skriv chkds /r eller var det ? husker ikke helt. men det er en av disse: chkds /r chkds /s chkds /p 9499224[/snapback] boot xp platen. trykk (E) for å reparere windows. og skriv fixmbr<Enter> deretter fixboot<Enter> da fjernes GRUB fra harddisken, og windows' bootmanager tar over Endret 15. september 2007 av Kagee Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Jeg hadde en dual-boot med XP/Ubuntu, og da jeg formaterte Ubunru-disken, ble en del av GRUB (boot-manageren til Ubuntu) igjen på XP-disken.Finnes det noen måte jeg kan fikse dette uten CD/USB? Har en Slax-LiveCD, kan det gjøres gjennom denne? 9497456[/snapback] føler med deg, skjedde med meg før, bare omvendt, jeg formaterte xp.. måtte sede inn på rep. kosta 1000 kr Endret 16. september 2007 av thomasy932 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå